PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 1 | 55--59
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody studium przypadku w kształceniu menedżerów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
luty 2015 59 The case study method in the education of managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zaprezentowano i omówiono model tworzenia biznesowych studiów przypadku. Model ten ma szerokie zastosowanie w opracowywaniu studiów przypadku na potrzeby różnego rodzaju odbiorców pragnących zdobyć wiedzę w oparciu o rzeczywiste problemy firm. Model został sprawdzony w procesie tworzenia studiów przypadku omawiających problemy z zakresu zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Studia przypadku, które powstały, zostały przetestowane (punkt weryfikacji eksperckiej na rys. 1) przez reprezentantów środowiska MSP i nauczycieli będących ekspertami dziedzinowymi. Po weryfikacji eksperckiej na ich podstawie zbudowano kurs e-learningowy i przetestowano go na próbie 50 przedstawicieli MSP (do tej grupy były skierowane studia przypadku). Wyniki testowania okazały się bardzo pozytywne 15 , co pośrednio potwierdza przydatność modelu do tworzenia biznesowych studiów przypadku. Naturalnym odbiorcą powyżej zaprezentowanego modelu są studenci szkół i wydziałów biznesowych oraz firmy konsultingowe i szkoleniowe. Przedstawiony model można rozwijać i dostosowywać do potrzeb innych grup szkoleniowych. Jak wspomniano w pierwszej części artykułu, studia przypadku są wykorzystywane w wielu obszarach kształcenia, co znacząco zwiększa możliwości aplikacyjne modelu. (abstrakt autora)
EN
Training with the use of problem-based learning has become increasingly popular at all levels of education, including business education. An example of this type of learning is case study method. This method allows developing skills and competencies used by managers in their work, for example ability to synthesize, identify problems, and make decisions. Despite many advantages of th e case study method and its widespread use in the training of executives and managers, it is used to illustrate the problems of s mall and medium-sized enterprises (SMEs) relatively rarely. Many business case studies are based on the problems faced by large companies, and not those from the SME sector, which greatly reduces the possibility of using this method of training for managers and owners of SMEs. This paper helps to solve thi s problem by presenting a model used to create business case studies devoted to the needs of SMEs. Case studies created on the ba se of this model can be used to train managers, supervisors, owners of such companies and prospective candidates. The model can al so be developed and modified, which increases its potential application in other training areas. The model was developed and teste d within the INNOCASE project (project website: www.innocase.zie.pg.gda.pl) (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
55--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Cellucci L.W., Kerrigan D., Peters C., Case writing matters, "Journal of Case Studies" 2012, Vol. 30, No. 1, s. 1-7.
  • Cullen J., Richardson S., O'Brien R., Exploring the teaching potential of empirically-based case studies, "Accounting Education: an international journal" 2004, Vol. 13, No. 2, s. 251-266, http://dx.doi.org/10.1080/09639280420001676648.
  • Egleston D.O., The interactive, progressive case study, "Business Education Innovation Journal" 2013, Vol. 5, No. 1, s. 101-104.
  • Gonzalez C.R., Education for management. Pros & cons of using case method in the XXI century, "Journal of Executive Education" 2011, Vol. 10, No. 1, s. 117-126.
  • Healy M., McCutcheon M., Teaching with case studies: An empirical investigation of accounting lecturers' experiences, "Accounting Education: an international journal" 2010, Vol. 19, No. 6, s. 555-567, http://dx.doi.org/10.1080/09639284.2010.501577.
  • Jackson G., Rethinking the case method, "Journal of Management Policy and Practice" 2011, Vol. 12, No. 5, s. 142-164.
  • Matthews R., Bexley J., Sullivan L., Using case studies to prepare business students to perform: A practical application, "Academy of Entrepreneurship Journal" 2011, Vol. 17, No. 1, s. 1-6.
  • Milne M.J., McConnell P.J., Problem based learning: A pedagogy for using case material in accounting education, "Accounting Education: an international journal" 2001, Vol. 10, No. 1, s. 61-82, http://dx.doi.org/10.1080/09639280122712.
  • Pitt L., Crittenden V.L., Plangger K., Halvorson W., Case teaching in the age of technological sophistication, "Journal of the Academy of Business Education" Spring 2012, s. 77-94.
  • Pitt L.F., Watson R.T., The case for cases: writing and teaching cases for the emerging economies, "Information Technology for Development" 2011, Vol. 17, No. 4, s. 319-326, http://dx.doi.org/10.1080/02681102.2011.604080.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171353215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.