Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Impact of International Advertising Companies on Advertising Services Development in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
We współczesnych gospodarkach rynkowych agencje reklamowe stanowią ważne ogniwo przekazywania informacji między nadawcami a odbiorcami reklamy, budowania więzi z otoczeniem, kreowania opinii, formułowania wrażeń i budowania przekonań. Agencje reklamowe jako podmioty oferujące specjalistyczne usługi na polskim rynku pojawiły się na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Istotny wpływ na rozwój tego sektora miały międzynarodowe agencje reklamowe, które wyznaczyły kierunek rozwoju rodzimych podmiotów. Obecnie świadczone na polskim rynku usługi reklamowe oraz działające na nim podmioty nie ustępują światowym standardom. (fragment tekstu)
Article deals with the impact of international advertising agencies on development of advertising services market in Poland. It shows the range of changes in the signs and symptoms and the structure of the newly created entities or domestic advertising agencies. Article also shows how efficient transfer of knowledge and experience with more mature and sophisticated markets can be effective for development of services sector in Poland. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
113--122
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2004.
- Budzyński W., Techniki skutecznej reklamy, Poltext, Warszawa 1999.
- Glimore A., Usługi marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa 2006.
- Wiktor W., Promocja systemu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171353297