PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 15--24
Tytuł artykułu

Zarządzanie łańcuchem dostaw a lojalność klientów firmy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Supply Chain Management and the Company Customers Loyalty
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Fundamentem biznesu jest klient i on jest kluczowym uczestnikiem rynku. W coraz większym stopniu budowa lojalności z klientem staje się nie tylko elementem przewagi konkurencyjnej prowadzącej przedsiębiorstwo do sukcesu, ale czynnikiem, który decyduje o jego przetrwaniu na rynku. Szereg czynników wpływa na lojalność klientów firmy, a wśród nich zarządzanie łańcuchem dostaw. W artykule przedstawiono wpływ zarządzania łańcuchem dostaw na lojalność klientów firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
A customer is foundations of business and he/she is the key participant of the market. More and more often building customer loyalty becomes not only an element of a competitive advantage leading a company to a success, but a factor which decides on its existence on the market. There are a number of factors which influence company customers loyalty, inter alia, the supply chain management. The article presents the impact of the supply chain management on the company customers loyalty. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Chłodnicki M., Usługi profesjonalne: przez jakość do lojalności klientów, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Christopher M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000.
  • Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2004.
  • Ciesielski M., Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2009.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Hillebrand B., Kemp R.G.M., Nijssen E.J., Customer orientation and future market focus in NSD, "Journal of Service Management" 2011, nr 22 (1).
  • Huczek M., Orientacja na klienta czynnikiem zapobiegania kryzysowi w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. Zarządzanie, Zeszyt 1/2013.
  • Makarski S., Lojalne postawy klientów a stabilność przedsiębiorstw handlowych, [w:] Handel wewnętrzny. Konsument a rynek - marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2007.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski L., Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, PWN, Warszawa 2010.
  • Rutkowski K., Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2005.
  • Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.
  • Smolarek M., Rozdział VI. Strategia jako źródło przewagi konkurencyjnej w małych i średnich przedsiębiorstwach, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa i strategiczna karta wyników, red. A. Jabłoński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2010.
  • Smolarek M., Dzieńdziora J., Chapter 1 Role of knowledge and innovation in creating competitiveness of contemporary businesses, [in:] Managing the organization. Chosen problems of theory and practice, E. Sikorova, J. Dzieńdziora, Bielsko-Biała 2011
  • Sołtysik M., Świerczek A., Podstawy zarządzania łańcuchami dostaw, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
  • Tarasiewicz R., Rola zarządzania łańcuchem dostaw w kreowaniu wartości przedsiębiorstw dla interesariuszy, "Przegląd Organizacji" 2013, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354223

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.