PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 41--48
Tytuł artykułu

Mapa kognitywna jako instrument projektowania zintegrowanego produktu turystycznego gmin

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cognitive Map as an Projecting Instrument of Communes' Integrated Tourist Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie zastosowania metody kognitywnej, jako instrumentu wspierającego projektowanie zintegrowanego produktu terytorialnego turystycznego. W niniejszym opracowaniu uwaga zostanie skupiona na próbie udzieleniu odpowiedzi na pytania: Dlaczego potrzebne jest nowe podejście do projektowania zintegrowanego produktu turystycznego gmin? Jaką wartość aplikacyjną mają dobre praktyki w zarządzaniu projektowaniem zintegrowanego produktu turystycznego gmin? Jakie korzyści i niekorzyści powstają przy stosowaniu mapy kognitywnej jako nowej propozycji w projektowaniu zintegrowanego produktu turystycznego gmin? Mapa kognitywna to rozwiązanie wywodzące się z nauk humanistycznych, zwane potocznie mapą skojarzeń. Jest to rozwiązanie opierające się na skojarzeniach przyczynowo-skutkowych, ale o bardziej złożonym charakterze, niż zwykło się stosować w naukach ekonomicznych. Mapa kognitywna umożliwia poszukiwanie zależności pomiędzy uwarunkowaniami badanego zjawiska w ujęciu statycznym i dynamicznym. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper shows the use of cognitive method as an instrument supporting integrated projecting of tourist territorial product. An author of that elaboration tries to answer the following questions: Why is there a necessity to find approach to project the comunes' tourist integrated product? What applicative value the good practices have in management with tourist integrated product of communes? What advantages and disadvantages arise at using the cognitive map as the proposition in projecting of tourist integrated product of communes? Cognitive map is a solution coming from the humanities which are commonly know as connotation map. It is solution basing upon cause-effect connotations but more complex than those ones used in economical sciences. Cognitive map enables searching for the dependences among conditionings of surveyed occurrence in statistic and dynamic grasp. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Axelrod R., The Structure of Decision: Cognitive Maps of Political Elites. Princeton, NJ: Princeton University Press, 1976.
  • Советов П.М., Усов Д.Л., Когнитивное модели рованиерегионального рынкакредитования инвестиций восновной капитал. Математические и инструментальные методы экономики, "Вестник Тогу" 2009, nr 1(12).
  • Pilewicz T., Region jako organizacja przedsiębiorcza w zarządzaniu strategicznym, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2012, nr 3.
  • Piotrowska K., Zastosowanie map kognitywnych w inteligentnych systemach wspomagania podejmowania decyzji "Logistyka" 2011, nr 6.
  • Przedsiębiorczość, jako czynnik konkurencyjności regionalnych rynków inwestycji bezpośrednich w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem czynnika instytucjonalnego, praca zbiorowa pod kier. H. Godlewskiej-Majkowskiej, Instytut Przedsiębiorstwa, KNoP SGH, Warszawa 2012, maszynopis.
  • Yastrebov A., Słon G., Optimization and Adaptation of Dynamic Models of Fuzzy Relational Cognitive Maps, [in:] S. Kuznetsov, D. Slezak, D.H. Hepting, B.Mirkin (eds.), Rough Sets, Fuzzy Sets, Data Mining and Granular Computing - 13th International Conference, RSFDGrC 2011, Springer, Moscow, Russia, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354231

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.