PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 7, cz. 3 Firmy Rodzinne - współczesne nurty badań i praktyki zarządzania | 245--256
Tytuł artykułu

Postawy przedsiębiorcze a strategie przedsiębiorstw rodzinnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneurial Attitudes and Family Businesses' Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postawa przedsiębiorcza w biznesie rodzinnym to odpowiedzialność za rodzinę, przedsiębiorstwo i własnych pracowników. Występuje w czystej postaci u człowieka, który posiada motywacje rozpoczęcia działalności i zbudowania przedsiębiorstwa, stanowiącego szanse rozwoju dla swojej rodziny. Z czasem nowe pokolenie z różnych przyczyn, obiektywnych, czy w wyniku popełnionych błędów, nie utożsamia się z przedsiębiorstwem, co utrudnia sukcesję i stawia pod znakiem zapytania jego dalsze istnienie. Dlatego istotne jest, aby kształtowanie postaw młodego pokolenia było zawsze przedmiotem działań strategicznych. Celem opracowania jest przedstawienie zależności między po stawami przedsiębiorczymi członków rodziny a strategią ich przedsiębiorstw w zakresie możliwości ich kształtowania. Zastosowaną metodą badań jest analiza fenomenologiczna treści dostępnej literatury i badań. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this article is to attempt of answer the following question: is it true that conditions which exist in family businesses to facilitate the implementation of the rules governing the process-oriented organizations? Thus, taking into account the stated aim first presents a brief overview definition of the process and lists relevant rules and principles of the organization process. Then presents the different levels of the organizational culture classifying them as to facilitate the implementation of the identified rules of process organization. Finally the Author presented the results of qualitative research focused on the objective of the research and to obtain answers to the questions in the study. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Bratnicki M., Zbierowski P., Kozłowski R. (2007), Czynniki wpływające na kształtowanie przedsiębiorczości w kontekście badań [w:] P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Polsko- Amerykańska Fundacja Wolności, Warszawa.
  • Budziak T. (2014), O czym pomyśleć przed tworzeniem konstytucji rodzinnej? Rady praktyka," Relacje, Magazyn firm rodzinnych", nr 1(2).
  • Duraj J., Papiernik-Wojdera M. (2010), Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin S.A., Warszawa.
  • Glinka B. (2008), Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, PWE, Warszawa.
  • http://portalwiedzy.onet.pl/75772,postawa,haslo.html
  • Keyt A., McCann G. (2014), Managing the family/business overlap, "Family Business" [online] http://www.familybusinessmagazine.com/index.php?/freefeature/single/ managing_the_family_business_overlap, dostęp: 10 lutego 2014.
  • Mariański A., Marjańska J. (2011), Uwarunkowania strategii małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych [w:] A. Marjański (red.), Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju , SWSPiZ, Łódź.
  • Moszkowicz K. (2001), Procesy innowacyjne w Polskim przemyśle, WAE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Nowa Encyklopedia PWN, t. 5,WN PWN, Warszawa 1996.
  • Papiernik-Wojdera M. (2009), Koncepcje przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, "Humanizacja Pracy", nr 3-4.
  • Safin K. (2007), Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, WAE im. Oskara Langego, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.