PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 211--221
Tytuł artykułu

Argumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Arguments For and Against Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świat i gospodarka zmierza od wielu lat w kierunku dbania o środowisko i uwzględniania społecznych aspektów działalności. Przedsiębiorstwa zaczynają angażować się społecznie, bo zauważyły, że wpływa to na ich wizerunek, ale też dlatego że w pewnym stopniu zaczęto oczekiwać tego od nich. Przyczyniła się do tego sytuacja gospodarcza nie tylko krajowa, ale również światowa. Społeczna odpowiedzialność biznesu pojawiła się wraz ze wzrostem świadomości menedżerów, kierowników, przedsiębiorstw oraz społeczeństwa w temacie ochrony środowiska, ekologii oraz zmiany dotychczasowej formy kultury organizacyjnej na bardziej nowoczesną. Można ją zdefiniować jako zobowiązanie do uwzględniania przy podejmowaniu decyzji kwestii społecznych i środowiskowych oraz równocześnie wzięcie odpowiedzialności za skutki tychże decyzji. (abstrakt oryginalny)
EN
The world and the economy going for many years towards improving the environment and take into account the social aspects of the business. And so companies are starting to engage socially, because they saw that it affects their image, but also because to some degree started to expect it from them. Contributed to the economic situation, not only national, but also the world. Corporate social responsibility appeared with increasing awareness of managers, supervisors, business and society in the topic of environmental protection, ecology and change of the present forms of organizational culture on a more modern. It can be defined as an obligation to take into account when deciding social and environmental issues and at the same time taking responsibility for the effects of of those decisions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
211--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, Wyd. WIG PRESS, Warszawa 1997.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2002.
  • Kos B., Przesłanki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Społeczna odpowiedzialność - aspekty teoretyczne i praktyczne, red. G. Polok, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wyd. UE w Katowicach, Katowice 2011.
  • Menedżer XXI wieku. Społeczna odpowiedzialność w biznesie, red. M. Bojar, Wyd. Politechniki Lubelskiej, Lublin 2007.
  • Modele społecznej odpowiedzialności, http://www.google.pl
  • Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów, red. A. Nalepka i A. Ujwara-Gil, Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis Univeristy w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2010.
  • Problemy współczesnej praktyki zarządzania, t. 1, red. S. Lachiewicz i M. Matejun, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.
  • Robbins S.P., De Cenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Rybak M., Etyka menedżera - odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 2004.
  • Smolarek M., Role of planning in the development of small enterprises, Theory of Management 6; The selected problems for the development support of management knowledge base; ed. S. Hittmar, University of Zlina, Zlina 2012.
  • Społeczna odpowiedzialność firm, http://www.bankier.pl
  • Społeczna odpowiedzialność, http://www.mg.gov.pl
  • Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Żarczyńska-Dobiesz A., Adaptacja nowego pracownika do pracy w przedsiębiorstwie, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.