PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 317--325
Tytuł artykułu

Student jako kluczowy interesariusz uczelni wyższej w kontekście dwukierunkowej komunikacji internetowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Student as a Key Stakeholder of a Higher Education Institution in the Context of Two-Way Online Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz z rozwojem technologii teleinformatycznych oraz transformacją ekonomiczno-społeczną ulegają zmianie także potrzeby i oczekiwania społeczności studenckiej. Rozwój nowych mediów powoduje, że nowoczesny student powinien mieć do dyspozycji szeroki i kompleksowy wachlarz narzędzi usprawniających komunikację, informację, edukację oraz integrację społeczności akademickiej. Celem publikacji będzie przedstawienie najważniejszych elementów zintegrowanych systemów zarządzania uczelnią wyższą, systemów e-learningowych, webowych portali dedykowanyh, mediów społecznościowych oraz aplikacji mobilnych w odniesieniu do najważniejszych interesariuszy szkoły wyższej. Główny problem publikacji będzie się koncentrował na integracji narzędzi teleinformatycznych pod kątem potrzeb i preferencji technologicznych i komunikacyjnych studentów. Wspieranie procesu komunikacji dwukierunkowej na linii student - uczelnia poprzez intuicyjne, funkcjonalne i integralne narzędzia informatyczne jest niezbędnym elementem strategii rozwoju szkoły wyższej w permanentnie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. (abstrakt oryginalny)
EN
With the development of information and communication technologies and the economic and social transformation, the needs and expectations of the student community are also changing. The development of new media makes that a modern student should have a wide and comprehensive range of tools at his or her disposal to improve communication, information, education, and the integration of the academic community. The aim of the paper is to present the most important elements of integrated systems of managing a higher education institution (HEI) , e-learning systems, dedicated web portals, social media and mobile applications, with reference to the most important stakeholders of the higher education institution. The paper focuses on the integration of ICT tools as regards the technology and communication needs of students. Supporting the process of two-way communication on the student - HEI line through intuitive, functional and integral IT tools is an essential element of the strategy of the HEI development in the permanently changing market reality. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
317--325
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Brzegowy R., E-marketing dla instytucji edukacyjnych - pola optymalizacji, Zeszyty Naukowe nr 8, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Kraków 2012.
  • Drapińska A., Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • E-marketing - współczesne trendy, red. J. Królewski i P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006.
  • Kaznowski D., Nowy marketing, Wydawnictwo VFP Comunications, Warszawa 2008.
  • Krejtz K., Internet mobilny w życiu studenta - raport badawczy, SWPS, Warszawa 2010.
  • Krug S., Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Kulczycki E., Wykorzystanie mediów społecznościowych przez akademickie uczelnie wyższe w Polsce. Badania w formule otwartego notatnika, [w:] Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji, red. E. Kulczycki i M. Wendland, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań 2012.
  • Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej, red. G. Nowaczyk i D. Sobolewski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2011.
  • Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red. P. Lisiecki i G. Nowaczyk, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
  • Mazurek G., Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.
  • Michniewicz L., Pozycjonowanie serwisów internetowych szkół wyższych, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red. P. Lisiecki i G. Nowaczyk, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2006.
  • Mobilicity research suggests smartphones play increasing role in education, http://mobilicity.ca/newsroom/mobilicity-research-suggests-smartphones-play-increasing-role-education/ [dostęp: 25.12.2013].
  • Shuen A., Web 2.0. Przewodnik po strategiach, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009.
  • Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować reguły gier w działaniach marketingowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  • Uroda J., Rola serwisu internetowego uczelni wyższej w komunikacji marketingowej, [w:] Zarządzanie marketingiem w szkole wyższej. Komunikacja marketingowa uczelni, red. K. Szczepańska-Woszczyna i Z. Dacko-Pikiewicz, Wydawnictwo WSB, Dąbrowa Górnicza 2010.
  • Zając M., Witek K., Web 2.0 na uczelni - przegląd badań i aplikacji, "E-mentor", nr 3 (40).
  • Zarządzanie szkoła wyższą. Dylematy i wyzwania, red. J. Dworak i J. Jaworski, Wydawnictwo CeDeWu Centrum Doradztwa i Wydawnictw, Gdańsk 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.