PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 3 | nr 4 | 239--249
Tytuł artykułu

E-Learning Development in the Decade from 2005 to 2014

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The word 'e-learning' has made a big career in the past 10 years. Based on conducted researches, it can be stated that the number of web pages related to this issue has increased by 200 times, and in 12 years - even by 1000 times. At the beginning of this period, an expected curve of e-learning development was determined; some-times it is called the "e-learning hyper-cycle". It predicted a rapid development of the subject in the initial period and then a gradual decrease in interest. The purpose of this paper is to document if it really happened and what the trends of e-learning development are in the world and in Poland. The change in frequency of the word 'e-learning' occurrence in polish and world domains will be specially analysed, as it will be done with popularity of the problem in the scientific literature. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
239--249
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Social Science, Faculty in Słupsk, Poland
Bibliografia
  • [1] Bernath, U., Rubin, E. (2003) Reflections on Teaching and Learning in an Online Master Program: A Case Study, Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
  • [2] Bowles, M. (2004) Relearning to E-Learn: Strategies for Electronic Learning and Knowledge, Melbourne University Press.
  • [3] Dueck, G. (2002) E-Man Die neuen virtuellen Herrscher, Waxmann.
  • [4] Hoppe, G. (2005), Entwicklung strategischer Einsatzkonzepte für E-Learning in Hochschulen. EUL Verlag.
  • [5] Meger, Z. (1994) Untersuchungen zur Individualisierung des Physikunterrichts durch Nutzung eines integrierten Computerlernsystem, Promotionsarbeit, Humboldt-Universität Berlin.
  • [6] Meger, Z. (1995) Problemy indywidualizacji kształcenia a nauczanie wspomagane komputerem (wnioski z badań dydaktycznych w nauczaniu fizyki). Informatyka w Szkole XI, Kielce 13-16.09.1995, 252-259.
  • [7] Meger, Z. (2005) Analiza literatury e-learningu w systemie zarządzania bazą danych, III Sympozjum "Kształcenie na odległość - metody i narzędzia", 63-69, Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Akademii Morskiej w Gdyni.
  • [8] Meger, Z. (2005) Analysis of E-learning Literature through Use of Authors System of LiDa Database, I Konferencja: Nowe Technologie w kształceniu na odległość, 173-176, Koszalin-Osieki.
  • [9] Oberle, T., Wessner, M. (1998), Der Nürberger Tüchter. Computer machen Lernen leicht!?, LTV-Verlag.
  • [10] Thim, C. (2005) Netz-Bildung, Peter Lang.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.