PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1990 | nr 324 Prace z zakresu analizy rynku i badań marketingowych | 5--17
Tytuł artykułu

Skalowanie wielowymiarowe cech produktów w badaniach marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
Multidimensional Scaling Technique in Marketing Studies on Product Properties
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono użyteczność metod skalowania wielowymiarowego w badaniach marketinowych cech produktu rynkowego. Użyteczność tych metod jest niewątpliwie duża i powinna zachęcać do ich stosowania w praktyce badań marketingowych.
EN
One of the most popular and useful methods used in marketing studies, namely the multidimensional scaling technique, is presented. It is used for testing quality properties of traded goods on the basis of which the decision of choice is taken. The essence of multidimensional scaling resolves itself into finding on a large set of interdependent and not very significant properties, a small number of independent, hidden main factors which differentiate given elements. The results are usually presented by means of so-called perceptive maps which are the most spectacular effects of the multidimensional scaling technique. In order to exemplify the practical usefulness of the method, the results of its application for valuation of properties of home and foreign-made cars have been presented. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Z. Piasecki, Analiza czynnikowa, metoda Hotellinga, PWN, Warszawa 1969.
  • E. Segger, Testing Persuasion by Strategic Positioning "Journal of Advertising Research", Vol. 22, No 1, February/March 1982, s.41.
  • S. Mynarski, A New Approach to Multidimensional Scaling in Marketing Research, University of Tilburg 1988.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.