PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1990 | nr 324 Prace z zakresu analizy rynku i badań marketingowych | 19--30
Tytuł artykułu

Wielowymiarowa analiza porównawcza w badaniach jakości produktu rynkowego

Warianty tytułu
Multidimensional Comparative Analysis in Studies on the Quality of Traded Goods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono przedstawiono metody wielowymiarowej analizy porównawczej (WAP). Dzięki wprowadzaniu tych metod istnieje możliwość poznania stopnia podobieństwa badanych obiektów. WAP pozwala również poprzez zastosowanie określonych procedur na wyeliminowanie współzależności pomiędzy określonymi charakterystykami produktu przyczyniając się tym samym do lepszego wyjaśnienia rzeczywistych efektów cząstkowych zmian w poszczególnych charakterystykach decydujących o ocenie jakości. Wykorzystanie metod wielowymiarowej analizy porównawczej pozwala również dotrzeć do niezwykle ważnych informacji na temat stopnia istotności poszczególnych charakterystyk produktu dla oceny jego jakości.
EN
The paper concerns studies on the quality of traded goods, especially the possibilities of applying the Multidimensional Comparative Analysis (MCA) in quality assessment. Based i empirical material (CVT sets are the objects of research), extremely spectacular effects of MCA application are presented. An approach to the problems of variety is presented as well as the methods of grouping different multidimensional objects. An attempt is made aiming at the identification of the characteristics of a product which are essential for financial quality assessment. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • R. Kolman, Ilościowe określenie jakości, PWE, Warszawa 1973.
  • B. Oyrzanowski, Ekonomiczne problemy kształtowania jakości produktów, PTE, Kraków 1970.
  • J. Iwiński, Referat na Międzynarodową Konferencję Profesorów Towaroznawstwa, Lipsk.
  • M. Skrzypek, Próby próby definiowania pojęcia jakości, WSE, Kraków 1966.
  • K. Cholewicka-Goździk, Definicja jakości w literaturze ekonomicznej, maszynopis Komisji Ekonomiki Jakości Zarządu Głównego PTE, Warszawa 1969.
  • T. Borys Elementy teorii jakości, PWN, Warszawa 1980.
  • J. M. Juren, F.M. Gryna, Quality Planing and Analysis, MC Graw-Hill, New York 1980.
  • J. Dietl, Marketing - zagadnienia wybrane, PWE, Warszawa 1977, s. 126.
  • S. Mynarski, Metody badań marketingowych, AE, Kraków 1986, s. 50.
  • S. Mynarski, Metody badań marketingowych, AE, Kraków 1986, s. 66.
  • Z. Piasecki, Analiza czynnikowa, metoda Hotellinga, Centrum Obliczeniowe PAN, PWN, Warszawa 1969.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.