PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 | 123--133
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty koncepcji CSR na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of CSR Strategy as an Example of Small and Medium-Sized Enterprises Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, funkcjonująca pod nazwą CSR (Corporate Social Responsibility), czyli odpowiedzialność w biznesie, zdobywa coraz większą popularność nie tylko w środowiskach akademickich, ale także biznesowych. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie wybranych kwestii dotyczących wdrażania strategii CSR na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu. Badania dotyczące opinii przedsiębiorców na temat koncepcji CSR zostały przeprowadzone w drugiej połowie 2013 roku i obejmowały 174 mikro (0-9 osób), małe (10-49 zatrudnionych) i średnie (50-249 pracowników) przedsiębiorstwa agrobiznesu prowadzące działalność gospodarczą na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of corporate social responsibility, functioning under the name of CSR (Corporate Social Responsibility), which is the responsibility of the business, is becoming more popular not only in academia, but also business. The purpose of this paper is to present some issues concerning the implementation of CSR strategies on the example of small and medium-sized enterprises agribusiness. Research on business opinion on the concept of CSR has been carried out in the second half of 2013 and included 174 micro-enterprises (0-9 persons), small (10-49 employees) and medium (50-249 employees) businesses agribusiness established in rural areas of Warmia and Mazury. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
123--133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bojar M., Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2007.
  • Bromley D.W., Environment and Economy: Property rights and public Policy, Blackwell, New York 1991.
  • Carroll A., za: Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2009.
  • Friedman M., The essence of Friedman, Hoover Institution Press 1987.
  • Gasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 2004.
  • Green Paper: Promoting Framework for Corporate Social Responsibility, Commision of the European Communities. Brussels 2001, COM(2001) 366 final.
  • Hąbek P., Szewczyk P., Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie jakością, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.
  • Korpus J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.
  • Ratajczak M., Odpowiedzialny biznes (CSR) w odniesieniu do wymagań rynkowych, [w:] Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, red. A. Czech, A. Szplit, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2013.
  • Ratajczak M., Ład organizacyjny jako element społecznej odpowiedzialności (CSR) we współczesnych przedsiębiorstwach, [w:] Społeczne i organizacyjne czynniki rozwoju przedsiębiorczości, red. S. Flaszewska, S. Lachiewicz, M. Nowicki, Politechnika Łódzka, Łódź 2013.
  • Ratajczak M., Wołoszyn J., Stawicka E., Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2012.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • Syska-Romańczuk S., Roszkowska P., Niedźwiecka A., Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Management and Business Administration, Central Europe, marzec-kwiecień 2012.
  • The Ten Principles, United Nations, The Global Compact, www.unglobalcompact.org.
  • Velford R., Gouldson A., Environmental management and business strategy, Pitman Publication, London 1994.
  • Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, CiM, Warszawa 1997.
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.