PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5, CD 2 | 1773--1785
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwach sektora TSL - analiza postaw w świetle badań

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility in TSL Enterprises - Analysis of Attitudes in the Light of Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność w coraz większym stopniu determinuje działalność przedsiębiorstw. Zauważa się to również w sektorze TSL. Obszary aktywności, zdefiniowane w normie ISO 26 000, dają różne możliwości dla realizacji zasad społecznej odpowiedzialności. Postawy i zachowania przedsiębiorstw są w tym zakresie zdywersyfikowane. Celem artykułu jest przedstawienie postaw wobec CSR przedsiębiorstw z sektora TSL. Rozważania są oparte na wynikach badań, które zostały przeprowadzone w 2013 roku na obszarze Polski. Podzielono je na trzy części: - diagnoza poziomu implementacji CSR w przedsiębiorstwach TSL, - obszary społecznej aktywności przedsiębiorstw TSL, - przyczyny negatywnej postawy przedsiębiorstw TSL wobec CSR. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility is increasingly determines the activity of enterprises. It is noted also in the TSL. Areas of activity, as defined in ISO 26 000, give different possibilities for the realization of the principles of social responsibility. Attitudes and behavior of enterprises are diversified in this respect. The aim of this article is to present the attitudes towards CSR companies in the TSL. Considerations are based on studies that were carried out in 2013 on Polish territory. Divided into three parts: diagnosis of the level of implementation of CSR in companies TSL, the areas of social enterprise activity TSL and the reasons for the negative attitude of companies towards CSR TSL. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1773--1785
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 1. Carroll A.B., A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance, "The Academy of Management Review" 1979, Vol. 4, No. 4.
  • 2. Hay R., Gray E., Social Responsibilities of Business Managers, "Academy of Management Journal" 1974, Vol. 17, No. 1.
  • 3. Smith R.E., Defining Corporate Social Responsibility: A Systems Approach For Socially Responsible Capitalism, Philadelphia, Pennsylvania 2011.
  • 4. Ismail T.N.T., Corporate Social Responsibility: The Influence of the Silver Book, "International Journal of Business And Management Studies" 2011, Vol. 3, No. 2.
  • 5. Krukowska M., Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu, Wydawnictwo Naukowe Scriptorium 2012.
  • 6. Sokołowska A., Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocenakierunki doskonalenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
  • 7. Bowen H.R., Social Responsibilities of the Businessman, New York: Harper and Brothers, 1953.
  • 8. Eells R., Social responsibility: Can business survive the challenge? "Business Horizons" 1959, Vol. 2, Issue 4.
  • 9. Caroll A.B., Lipartito K.J., Post J.E., Werhana P.H., Corporate Responsibility. The American Experience, Cambridge University, New York 2012.
  • 10. Carroll A.B., Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct, "Business Society", vol. 38, No. 3, September 1999.
  • 11. Friedman M., The social responsibility of business is to increase its profits, "The New York Times Magazine", 13th September, 1970.
  • 12. Cochran P.L., Wood R.A., Corporate social responsibility and financial performance. "The Academy of Management Journal" 1984, Vol. 27, No. 1.
  • 13. McGuire J.B., Sundgren A., Schneeweis T., Corporate social responsibility and firm financial performance, "The Academy of Management Journal" 1988, Vol. 31, No. 4.
  • 14. Alexander G.J., Buchholz R.A., Corporate social responsibility and stock market performance. "The Academy of Management Journal" 1978, Vol. 21, No. 3.
  • 15. Aupperle K.E., Carroll A.B., Hatfield J.D., An Empirical Examination of the Relationship between Corporate Social Responsibility and Profitability, "The Academy of Management Journal" 1985, Vol. 28, No. 2.
  • 16. Hillman A.J., Keim G.K., Shareholder value, stakeholder management and social issues: What's the bottom line? "Strategic Management Journal" 2001, Vol. 22.
  • 17. Bird H.R., Anthony D., Momentè F., Reggiani F., What corporate social responsibility activities are valued by the market? "Journal of Business Ethics" 2007, Vol. 76.
  • 18. A. Dahlsrud, How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management" 2008, Volume 15, Issue 1, January/February.
  • 19. Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  • 20. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2004.
  • 21. http://www.pkn.pl/iso-26000.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355411

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.