PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 6 Mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw w drugiej dekadzie XXI wieku : aspekty makro-, mezo i mikroekonomiczne | 57--65
Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze klientów operatorów pocztowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Buying Behaviour in Postal Operators
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępująca liberalizacja rynku pocztowego w Unii Europejskiej oznacza, że konkurencja jest dopuszczona na całym obszarze usług pocztowych, w tym do świadczenia usług przesyłania korespondencji pisemnej. Jednocześnie ewoluują potrzeby i oczekiwania nabywców co do oferty świadczonych usług, ich jakości, ceny i obsługi. W artykule przedstawiono charakterystykę zachowań nabywczych użytkowników usług pocztowych w nowych warunkach oraz czynniki, które determinują wybór tych usług. (abstrakt oryginalny)
EN
Increasing liberalization of the postal market in the European Union means that competition is allowed throughout the area of postal services, including the transmission of written correspondence. At the same time, buyer's needs and expectations evolve in the field of the offer of services provided, their quality, price, and handling. This paper presents characteristics of the buying behaviour of the users of postal services in the new conditions and factors that determine the choice of services. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Fereniec M., Nierebiński R., Pawlak H., Stolarczyk A., Rozwój usług pocztowych. Raport 3. SPIII.1 wraz z załącznikiem - System okresowych raportów dotyczących rozwoju rynku usług pocztowych, konkurencji i podmiotów działających na tym rynku, Instytut Łączności, Warszawa 2008.
  • Gracz L., Ostrowska I., Młodzi nabywcy na zakupach, Placet, Warszawa 2014.
  • Kotler P., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2012.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • Rosa G., Konkurencja na rynku usług transportowych, C.H. Beck, Warszawa 2013.
  • Rudnicki L., Zachowania nabywcze konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
  • The Evolution of the European Postal Market since 1997, Study for the European Commission, ITA Consulting, WIK-Consult, August 2009.
  • The role of regulators in a more competitive postal market, Study for the European Commission, WIK-Consult, Bad Honnef 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.