PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 6 Mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw w drugiej dekadzie XXI wieku : aspekty makro-, mezo i mikroekonomiczne | 79--91
Tytuł artykułu

Motywowanie jako istotna funkcja zarządzania na przykładzie branży usług hotelarskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Motivation as an Essential Function of Management - Examples from the Hotel Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Motywacja pracowników należy obecnie do najważniejszych funkcji kadry zarządzającej. Jej istotą jest kojarzenie indywidualnych dążeń osób zatrudnionych z procesem realizacji zadań organizacji. Budowa odpowiedniego systemu motywacji nie należy do zadań łatwych i wymaga od menedżerów szerokiej wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu, psychologii i ekonomii. Celem artykułu jest analiza i ocena procesu motywacji pracowników w wybranych organizacjach branży usług hotelarskich oraz wskazanie kierunków zmian postępowania kadry menedżerskiej w procesie zarządzania pracą swoich podwładnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Motivation of staff currently belongs to the most important functions of management. It rests on the idea of coordinating employees' subjective aspirations with the process of realizing organization tasks. The development of an appropriate motivation system is a difficult enterprise, as it requires the managers possess a broad knowledge in the field of management, psychology, and economics. The purpose of the article is an analysis and evaluation of the employee motivation process in selected branches of the hotel industry, as well as, pointing out some changes of direction in managers' procedures regarding work management of the staff they are in charge of. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Bibliografia
  • Borkowska S., Strategie wynagrodzeń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Kałużny S., Skuteczne kierowanie przedsiębiorstwem, Kwantum, Warszawa 1996.
  • Konecki K., Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  • Kopertyńska M.W., Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Placet, Warszawa 2008.
  • Kozłowski W., Zarządzanie motywacją pracowników, CeDeWu, Warszawa 2009.
  • Lenik P., Motywatory pozapłacowe, czyli droga do nowej jakości pracowników. Przedsiębiorstwa i administracja publiczna, Difin, Warszawa 2012.
  • Nieckarz Z., Psychologia motywacji w organizacji, Difin, Warszawa 2011.
  • Piechnik-Kurdziel A., Wynagrodzenie personelu, w: Wprowadzenie do zarządzania personelem, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2000.
  • Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników. Wskazówki dla menadżerów, Marina, Wrocław 2007.
  • Polańska A., Zarządzanie personelem. Zasady, zadania i wymagania stawiane menedżerom, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
  • Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia dzisiejszej pracy a wyzwania, WN PWN, Warszawa 2006.
  • Sekuła Z., Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, PWE, Warszawa 2008.
  • Stoner J., Freeman R., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.
  • Woźniak J., Współczesne systemy motywacyjne, WN PWN, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.