PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 86--97
Tytuł artykułu

A Comparative Social Enterprise Analysis : Motives, Processes and Barriers

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analiza porównawcza przedsiębiorstw społecznych - motywy, procesy i bariery
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Social entrepreneurship is a model that has a significant impact on the social transformation process. It has emerged as an effective and complementary method of achieving social change which has been poorly interpreted by governments and businesses. Today, many social enterprises are established to develop innovative solutions for catering to essential human needs. In this paper, emerging processes, advancements and organizational concepts of some social enterprises are reviewed in detail. This review puts forward that each of social initiatives has diverse dimensions, features, barriers and issues. Therefore, this article offers a comparative analysis identifying strengths and weaknesses of the social entrepreneurship model at the organizational level. (original abstract)
Przedsiębiorczość społeczna jest modelem, który ma znaczący wpływ na proces transformacji społecznej. Okazała się ona skuteczną i dopełniającą metodą doprowadzenia do zmian społecznych, która była mało zrozumiała dla rządów i przedsiębiorstw. Obecnie wiele przedsiębiorstw społecznych ma na celu opracowanie innowacyjnych rozwiązań zaspokajających podstawowe potrzeby człowieka. W artykule przeprowadzono szczegółową analizę pojawiających się procesów, osiągnięć i koncepcji organizacyjnych kilku przedsiębiorstw społecznych. Założono, że każda inicjatywa społeczna ma różnorakie wymiary, cechy, bariery i problemy. Dlatego też zaprezentowano analizę porównawczą wskazującą mocne i słabe strony modelu przedsiębiorczości społecznej na poziomie organizacyjnym. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
86--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Almohsen R.A. (2014). Linking research and local people through organic agriculture. Paris: UNESCO, the Islamic Development Bank.
  • Alvord, S.H., Brown, D.L. and Letts, C.W. (2002). Social Entrepreneurship and Social Tranformation. Harvard Univeristy. Boston: The Hauser Center for Nonprofit Organization and Kennedy School of Geovernment.
  • Austin J.E. (2006). Three Avenues for Social Entrepreneruship Research. In: J. Mair, J. Robinson and K. Hockerts (eds.), Social Entrepreneurship (pp. 22-33). New York: Palgrave MacMillan.
  • Auwal M.A. and Singhal A. (1992). The diffusion of Grameen Bank in Bangladesh: Lessons learned about alleviating rural poverty. Knowledge: Creation, Diffusion, Utilization, 14(1), 7-28.
  • Bornstein D. (2011). The Opinion Pages. Retrieved from: The New York Times: http://opinionator.blogs.nytimes.com/2011/06/30/putting-the-gifts-ofthe-autistic-to-work/?_php=true&_type=blogs&_r=0
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.