PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 124--137
Tytuł artykułu

Media społecznościowe jako narzędzie budowania relacji z klientem przez mikro- i małe przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media as a Tool Supporting Building Relationships with Customers in Micro and Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych przez mikro- i małe przedsiębiorstwa z branży przedsiębiorstw oferujących produkty dla niemowląt. Badanie skupiało się na tym, jakie działania w nowych mediach podejmują rozpatrywane przedsiębiorstwa oraz jakie jest znacznie tych mediów dla ich działalności i rozwoju. Badana była również świadomość przedsiębiorców w zakresie idei mediów społecznościowych. W badaniu udowodniono, iż media społecznościowe stanowią bardzo ważny kanał komunikacji, za pomocą którego przedsiębiorstwa budują relacje ze swoimi klientami i są one zdecydowanie ważniejsze od mediów tradycyjnych. MŚP (bo do tej grupy należy większość przedsiębiorstw biorących udział w badaniu), wykorzystują możliwości nisko kosztowego dotarcia do swoich klientów równie efektywnie jak większe przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of the research related to the use of social media by micro and small enterprises offering products for infants. The research focus included the activities on social media undertaken by these companies and the role social media play in their activities and development. Moreover, the awareness of the companies of the idea of social media was investigated. The research proves that social media constitute a very important communication channel used by companies to build relationships with their customers. Social media are much more important here than traditional media. SMEs take advantage of the possibilities of low-cost possibilities to reach their customers as effective as bigger companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
124--137
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Agnihotri R., Kothandaraman P., Kashyap R., Singh R. (2012). Bringing "social" into sales: the impact of salespeople's social media use on service behaviors and value creation, Journal of Personal Selling and Sales Management, XXXII, 3, Summer.
  • DiNucci D. (1999). Fragmented Future, Print, 53(4).
  • Libai B., Bolton R., Bugel M., de Ruyter K., Gotz O., Risselada H., Stephen A. (2010). Customer to customer interactions: broadening the scope of word of mouth research, Journal of Service Research, 13(3).
  • Marshall G.W., Moncrief W.C., Rudd J.M., Lee N. (2012). Revolution in sales: The impact of social media and related technology on the selling environment, Journal of Personal Selling and Sales Management, XXXII, 3, Summer.
  • O'Reilly T. (2005). What is Web 2.0. Pozyskano z: http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html, (06.10.2011).
  • Stephen A.T. i Galak J. (2009). The complementary roles of traditional and social media indriving marketing performance, Working Paper, INSEAD. Pozyskano z: Fontainebleau.http://www.insead.edu/facultyresearch/research/doc.cfm?did=46238 (03.09.2013).
  • Stephern A.T., Galak J. (2012). The effects of Traditional and social earned media on sales: a study of micro-lending marketplace, Journal of marketing research, 49, October.
  • Trusov M., Bucklin R.E. i Pauwels K. (2009). Effects of word-of-mouth versus traditional marketing, findings from an internet social networking site, Journal of Marketing, 73.
  • Zastępa T. (2001). Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego. Częstochowa: Wydawnictwa Naukowe S.A.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.