PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 195 Metody ilościowe w badaniach marketingowych | 80--89
Tytuł artykułu

Wybrane ilościowe metody badania zachowania konsumentów na rynku usług zagospodarowujących czas wolny - teoria i zastosowanie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Quantitative Research Methods Consumer Behavior of The Leisure-Time Services Market - Theory and Application
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie wybranych ilościowych metod i technik wykorzystywanych do badania zachowań konsumentów na rynku usług zagospodarowujących czas wolny. Omówiono w nim aspekty teoretyczne i zastosowanie wywiadu bezpośredniego oraz autorejestracji, a także przykładowe wyniki badań uzyskane z wykorzystaniem ich do zdiagnozowania postępowania konsumentów na tym rynku.(fragment tekstu)
EN
The purpose of this article is to present selected quantitative research methods consumer behavior of the leisure-time services market. The direct interview and self-time registration methods were described in detail. To write the paper both secondary and primary sources of information were used. Among the secondary, literature on the subject and the publication of the CSO "Budget time the population" can be mentioned. The primary were acquired in the course of the field research, conducted using the interview technique, among 600 residents of Poland. The survey was carried out in 6 provinces (dolnośląskie, małopolskie, mazowieckie, śląskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie) in 2012. The study was financed by the National Science Centre based on the decision no. N N112 257239 allocating funds for the project "The leisure-time services market in Poland towards 2025".(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Aktywności i doświadczenia Polaków w 2013 roku. Komunikat z badań CBOS nr 17/2014, Warszawa, luty 2014.
  • Apanowicz J.: Metodologia nauk. Dom Organizatora, Toruń 2003.
  • Approaches to Qualitative Research. A Leader on Theory and Practice. Ed. S. Nagy Hesse-Biber, P. Leavy. Oxford University Press, New York 2004.
  • Budżet czasu ludności 1996. Departament Warunków Życia GUS, Warszawa 1998.
  • Budżet czasu ludności 1 VI 2003-31 V 2004. Departament Statystyki Społecznej GUS, Warszawa 2005.
  • Ćwiakowski M.: Problemy społeczne wolnego czasu. CRZZ, Warszawa 1967.
  • Grzywacz J.: Analiza rynku. (Organizacja i metody badań). AE, Katowice 1980.
  • Kędzior Z., Karcz K.: Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2007.
  • Kolny B.: Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju. UE, Katowice 2013.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Nagy Hesse-Biber S., Leavy P.: The Practice of Qualitative Research. Sage Publications, Thousand Oaks 2006.
  • Nikodemska-Wołowik A.M.: Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa 1999.
  • Robinson J.P., Godbey G.: Time for Life. The Surprising Ways Americans Use Their Time. The Pennsylvania State University Press, University Park 1997.
  • Tymowski A.: Metodyka badań nad gospodarstwem domowym. Biblioteka IHW, Warszawa 1973.
  • Wnuk-Lipiński E.: Metody badania czasu wolnego a socjologiczna interpretacja materiału empirycznego. W: Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy. Materiały konferencyjne. Komitet Statystyki i Ekonometrii PAB, Sopot, 21-22 września 1973.
  • Wnuk-Lipiński E.: Praca i wypoczynek w budżecie czasu. IFiS PAN, Zakład Narodowy im Ossolińskich, Wrocław 1972.
  • Veal A.J.: Research Methods for Leisure and Tourism. Institute of Leisure and Amenity Management, UK 1997.
  • Qualitative Research. Theory, Method and Practice. Ed. D. Silverman. Sage Publications, London 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171356319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.