PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 126--140
Tytuł artykułu

Teoretyczne i praktyczne aspekty komunikacji społecznej na przykładzie wybranych zagadnień socjologicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Theoretical and Practical Aspects of Social Communication for Example of Selected Sociological Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł ukazuje istotnie problemy w zakresie komunikacji społecznej zachodzące na tle wybranych zagadnień socjologicznych. W części wprowadzającej porusza tematykę dotyczącą komunikowania się społeczności internetowej, ukazując dysfunkcje w relacjach społecznych. W swej zasadniczej części koncentruje uwagę na teoretycznych i praktycznych aspektach negocjacji oraz mediacji. Kwestie te odniesione zostały do sfery zagadnień rynkowych w stosunkach gospodarczych. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents indeed problems of communication occuring against the background of selected sociological issues. In the introductory part of it moves on the subject of communication online community showing dysfunction in social relations. In the main part it focuses attention on the theoretical and practical aspects of negotiation and mediation. These issues were relativize to the sphere of market issues in economic relations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
126--140
Opis fizyczny
Twórcy
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, PWE, Warszawa 1997.
  • Filipowicz A., Prawo dla ekonomistów, Oficyna Prawnicza MUZA SA, Warszawa 1999.
  • Kennedy G., Negocjacje - jak osiągnąć nową przewagę negocjacyjną, Wydawnictwo Bussiness. Press Warszawa 1999.
  • Kosikowski C., Publiczne prawo gospodarcze Polski i Unii Europejskiej, Wydawnictwo LexisNexis, Warszawa 2010.
  • Łaguna M., Markowicz B., Negocjacje i komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2003.
  • Margasińki A., Winiarek-Karpowicz M., Mediacje gospodarcze jako metoda rozwiązywania konfliktów w biznesie, [w:], Konflikty i mediacje we współczesnej rzeczywistości społecznej, red. D. Czakon, A. Margasiński, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, Częstochowa 2007.
  • Penc J., Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Difin, Warszawa 2010.
  • Podgórecki J., Psychologiczne atrybucje komunikacji społecznej w negocjacjach i mediacjach, [w:] Prawno-psychologiczne uwarunkowania mediacji i negocjacji, red. S.L. Stadniczenko, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2006.
  • Suchorska A., Mediacje - geneza i zarys jej problematyki, [w:], Prawno-psychologiczne uwarunkowania mediacji i negocjacji, red. S.L. Stadniczenko, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2006.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1997.
  • Konstytucja RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483).
  • Ustawa - Kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. z 1964 r. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171356715

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.