PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 2 | nr 11 | 57--73
Tytuł artykułu

Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Strategic Choices during Company Renewal
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor artykułu omawia podstawowe pojęcia związane z odnową strategiczną przedsiębiorstwa i wyborami strategicznymi podczas tego procesu. Opisuje także występujące podczas odnowy strategicznej przedsiębiorstwa dylematy decyzyjne o charakterze paradoksów oraz wskazuje możliwy sposób radzenia sobie z nimi dzięki mechanizmom wydzielenia przestrzennego i czasowego.(abstrakt oryginalny)
EN
The author discusses the basic concepts relating to the strategic renewal of a company and the strategic choices made during this process. It also describes the decision-making paradox dilemmas which may occur during the renewal process of a company and indicates possible ways of dealing with them through the use of spatial and temporal separation mechanisms.(original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
57--73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Agarwal, R., Helfat, C., 2009, Strategic Renewal of Organizations, Organization Science, vol. 20, no. 2.
  • Baden-Fuller, C., Volberda, H., 1997, Strategic Renewal. How large Complex Organizations Prepare for the Future, International Studies of Management & Organization, vol. 27, no. 2.
  • Banaszyk, P., 2011, Zmienność zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Banaszyk, P., Cyfert, S., 2007, Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Bodwell, W., Chermack, T.J., 2010, Organizational Ambidexterity: Integrating Deliberate and Emergent Strategy with Scenario Planning, Technological Forecasting & Social Change, no. 77.
  • De Wit, B., Meyer, R., 2007, Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa.
  • Flier, B., van den Bosch, F.A.J., Volberda, H.W., 2003, Co-evolution in Strategic Renewal Behavior of British, Dutch and French Financial Incumbents: Interaction of Environmental Selection, Institutional Effects and Managerial Intentionality.
  • Harvey, N., 2011, Turnaround Management & Corporate Renewal, Wits University Press, Johannesburg/South Africa.
  • Karpacz, J., 2011, Determinanty odnowy strategicznej potencjału małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.
  • Lichtarski, J., 2003, O strategiach zarządzania zmianami, Przegląd Organizacji, nr 9.
  • Lohrke, F.T., Bedeian, A.G., Palmer, T.B., 2004, The Role of Top Management Team in Formulating and Implementing Turnaround Strategies: A Review and Research Agenda, International Journal of Management Reviews, no. 5-6.
  • Rajes, M., 2013, A Behavioral Theory of Strategic Renewal Difo-Druck, Bamberg, Niemcy.
  • Schendel, D.E., Hofer, C.W., 1979, Strategic Management: A New View of Business Policy and Planning, Boston MA Little Brown & Company.
  • Urbanowska-Sojkin, E., 2011, Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin, E., Banaszyk, P., Hubert, W., 2007, Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach, PWE , Warszawa.
  • Walas-Trębacz, J., 2008, Uwarunkowania powodzenia rewitalizacji strategicznej przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Zarządzania, nr 772, Kraków.
  • Volberda, H.W., Baden-Fuller, C., Bosch, P.J.A., 2001, Mastering Strategic Renewal: Mobilizing Renewal Journeys in Multiunit Firms, Long Range Planning, vol. 34, no. 2.
  • Volberda, H.W., Van den Bosch, F.A.J., Flier Bert, G.E.R., 2001, Following the Herd or Not ? Patterns of Renewal in the Netherlands and the UK, Long Range Planning, 34.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171356841

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.