PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 15 Bankowość i rozwój lokalny w gospodarce rynkowej | 33--42
Tytuł artykułu

Franchising jako jedna z metod dostarczania produktów i usług

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Franchising as One of Methods of Delivering Products and Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Agencja, pośrednictwo handlowe, dystrybucja intensywna, selektywna lub wyłączna oraz licencja to kilka ze sposobów dotarcia do klienta końcowego z określonym asortymentem produktów lub usług. Jedną z lepiej rozwiniętych i coraz bardziej popularną metodą zbytu towarów i usług w Polsce jest franchising. Umowa franchisingu została ukształtowana w praktyce wieloletniej współpracy między podmiotami gospodarczymi, jednak do dnia dzisiejszego nie została ona prawnie uregulowana. Oznacza to, że podmioty uczestniczące w systemie franchisingowym mają dużą swobodę działania. W związku z zakwalifikowaniem umowy franchisingu w prawie polskim do umów nienazwanych jest ona porównywana do innych umów gospodarczych, co skutkuje większą uniwersalnością umowy, jak i lepszym dopasowaniem do potrzeb podpisujących ją podmiotów. (fragment tekstu)
EN
The franchising is one of manners of reaching the final customer with the determined range of products or services. They are other methods of delivering products and services among others: distribution, the commodity broking, the licence and the agency. In relation to categorising the franchising in the Polish law to nameless agreements she is compared to other economic agreements, in order to apply relevant provisions of law. (original abstract)
Bibliografia
  • Baumgartner E., Otwieram biznes. Podręcznik początkującego przedsiębiorcy, Polpress Services, Douglaston 2009.
  • Chwałek J., Obsługa klienta. Jakość usług, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2003.
  • Czym franczyza nie jest, www.franczyzawpolsce.pl
  • http://franchising.pl/abc-franczyzy/3409/franczyza-inne-formy-organizacji/
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Dystrybucja_(marketing)
  • Kaleta M., Wiśniewski M., Franczyza bankowa -rozwój mimo kryzysu, www.franchising.pl, 22.05.2009.
  • Kaleta M., Wiśniewski M., Franczyza bankowa: 350 nowych placówek partnerskich, www.franchising.pl, 21.01.2010.
  • Lipińska-Tyburczy S., Kowalski S., Zastosowanie franchisingu jako systemu powiększania sieci dystrybucji usług bankowych, [w:] Ekonomiczne i organizacyjne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw, M. Pietrzak, E. Gąsiorowska (red.), Wyd. PWSZ w Ciechanowie, Ciechanów 2010.
  • Okolski J. (red.), Prawo handlowe, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  • Pokorska B., Przedsiębiorca w systemie franczyzowym, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2004.
  • Raport o franczyzie w Polsce 2010, PROFIT system, Warszawa 2010.
  • Rześniowiecka B., Franchising, [w:] Od auditingu do sponsoringu, K. Czubakowska (red.), PWE, Warszawa 2007.
  • Słodkowski A., Wybór biznesu: krok po kroku, "Franchising" Nr 12 (46)/2008.
  • Stojek-Siwińska M., Wawrzyńczak-Jędryka B., Prawo pracy 2008, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 1993 Nr 47 poz. 211).
  • Wojciechowska K., Sieci agencyjne najpopularniejszym pomysłem na firmę, www.bankier.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357141

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.