Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Managment of Non-Governmental Organisations
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono teoretyczne podstawy działania i rozwoju organizacji pozarządowych, definicje tych organizacji oraz ich podział. Ponadto uzasadniono ważność funkcjonowania trzeciego sektora w obecnym społeczeństwie. Naświetlono problematykę współdziałania interesariuszy z organizacjami pozarządowymi. Scharakteryzowano uwarunkowania zarządzania strategicznego organizacjami pozarządowymi. (abstrakt oryginalny)
The article presents theoretical basis of the activities and development of non-governmental organizations, their definitions and division. Furthermore, the article justifies the importance of functioning of the third sector in the present-day society. It elucidates the problem of cooperation of the stakeholders with the non-governmental organizations. The article characterizes the conditions of strategic management of non-governmental organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
- Binecki J., Frenkiel W., Konkurencyjność - przedsiębiorczość - rozwój: podstawowe dylematy pojęciowe i metodyczne, [w:] A. Klasik (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, AE w Katowicach, Katowice 2006.
- Blicharz J., Udział polskich organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań administracji publicznej, Kolonia Limited, Wrocław 2005.
- Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
- Courtney R., Strategic Management for Voluntary Nonprofit Organizations, Routledge, London - New York 2002.
- Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non profit w Polsce, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.
- Filipiak B., Ruszała J., Instytucje otoczenia biznesu. Rozwój, wsparcie, instrumenty, Difin, Warszawa 2009.
- Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
- Huczek M., Marketing organizacji non profit, Wyd. WSZiM w Sosnowcu, Sosnowiec 2003.
- Iwaszkiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
- Kafel T., Strategia organizacji pozarządowych - zarys problemu, [w:] A. Nalepka (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastania wymagań konkurentów, Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu-National-Louis University, Nowy Sącz 2008.
- Klasik A. (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
- Ochojski A., Szczupak B., Zieliński T., Regionalne środowisko przedsiębiorczości, [w:] A. Klasik (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
- Styś A. (red.), Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
- Topler S., Anheier H.K., Zarys ogólny teorii organizacji i zarządzania organizacjami non profit, [w:] Trzeci sektor dla zaawansowanych. Współczesne teorie trzeciego sektora - wybór tekstów, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357309