PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 24--36
Tytuł artykułu

Zarządzanie strategiczne organizacjami pozarządowymi

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Managment of Non-Governmental Organisations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono teoretyczne podstawy działania i rozwoju organizacji pozarządowych, definicje tych organizacji oraz ich podział. Ponadto uzasadniono ważność funkcjonowania trzeciego sektora w obecnym społeczeństwie. Naświetlono problematykę współdziałania interesariuszy z organizacjami pozarządowymi. Scharakteryzowano uwarunkowania zarządzania strategicznego organizacjami pozarządowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents theoretical basis of the activities and development of non-governmental organizations, their definitions and division. Furthermore, the article justifies the importance of functioning of the third sector in the present-day society. It elucidates the problem of cooperation of the stakeholders with the non-governmental organizations. The article characterizes the conditions of strategic management of non-governmental organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Binecki J., Frenkiel W., Konkurencyjność - przedsiębiorczość - rozwój: podstawowe dylematy pojęciowe i metodyczne, [w:] A. Klasik (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, AE w Katowicach, Katowice 2006.
  • Blicharz J., Udział polskich organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań administracji publicznej, Kolonia Limited, Wrocław 2005.
  • Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • Courtney R., Strategic Management for Voluntary Nonprofit Organizations, Routledge, London - New York 2002.
  • Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non profit w Polsce, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.
  • Filipiak B., Ruszała J., Instytucje otoczenia biznesu. Rozwój, wsparcie, instrumenty, Difin, Warszawa 2009.
  • Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
  • Huczek M., Marketing organizacji non profit, Wyd. WSZiM w Sosnowcu, Sosnowiec 2003.
  • Iwaszkiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Kafel T., Strategia organizacji pozarządowych - zarys problemu, [w:] A. Nalepka (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastania wymagań konkurentów, Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu-National-Louis University, Nowy Sącz 2008.
  • Klasik A. (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
  • Ochojski A., Szczupak B., Zieliński T., Regionalne środowisko przedsiębiorczości, [w:] A. Klasik (red.), Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
  • Styś A. (red.), Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
  • Topler S., Anheier H.K., Zarys ogólny teorii organizacji i zarządzania organizacjami non profit, [w:] Trzeci sektor dla zaawansowanych. Współczesne teorie trzeciego sektora - wybór tekstów, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357309

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.