Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Jakość edukacji wirtualnej jako strategii kształtowania kompetencji i wzrostu potencjału osób pracujących
Języki publikacji
Abstrakty
The objective of this research is to evaluate the perception of the virtual education quality among the people who works and studies to flexible major, and to identify the relationship between the importance of the professional skills and achieve and determine the actions to increase the performance. Participants need to have high quality perception of virtual education. The importance of the professional competences is upper than they have been achieved. The knowledge applied to the real world is the most valued competence. Feedback, quality standardization and the focus on design skills, frequently are the meaningful opportunity areas, which will focus the actions to increase the performance.(original abstract)
Celem artykułu jest ocena percepcji jakości edukacji wirtualnej przez osoby pracujące oraz identyfikacja współzależności między umiejętnościami zawodowymi a zdolnością do zmian. Uczestnicy kursów potrzebują wysokiej jakości edukacji wirtualnej, od tego bowiem zależą ich kompetencje zawodowe. Najbardziej cenioną kompetencją jest zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce. Istnieje sprzężenie zwrotne między jakością kształcenia a wzrostem poziomu umiejętności i kompetencji zatrudnionych.(abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Universidad de Celaya, Meksyk
- Universidad de Celaya, Meksyk
Bibliografia
- Allen I., Seaman J., Growing by degrees: Online education in the United States, Wellesley, MA: Sloan Consortium 2005.
- Blonde G.M., Virtual Centre for the development of standards of quality for higher education at a distance in Latin America and the Caribbean, manuscript unpublished, Particular de Loja Technical University. Loja, Ecuador 2003, www. utpl.edu.ec/centrovirtual/documentos/memorias.pdf.
- Moreno M., The quality of distance learning in virtual environments, Paper presented at the 15th International meeting of education at distance, Guadalajara, Jalisco, Mexico 2006.
- Phipps R., Merisotis J., What's the difference?, Washington D.C., Institute for Higher Education Policy 1999, sociology/virexp.htm www.csun.edu/ (15.04.2011).
- Rubio H.M., Approaches and models of evaluation of e-learning, "Embossing" 2003, No. 9 (2), pp. 101-120, www.uv.es/RELIEVE/v9n2/RELIEVEv9n2_1.htm.
- Schutte J., Virtual teaching in higher education, www.csun.edu/ sociology/virexp.html (15.04.2011).
- Simonson M., Smaldino S., Albright M., Teaching and Learning at a Distance, Foundations of Distance Education, fourth edition, Boston, MA: Pearson Education 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357705