PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 64--79
Tytuł artykułu

Promocja Częstochowy jako kluczowy element marketingu terytorialnego miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Czestochowa Promotion Marketing as a Key Element of the City of Territorial
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing terytorialny jest stosunkowo nowym trendem powstałym na bazie innych typów marketingu, tj. marketingu przemysłowego, marketingu usług i marketingu społecznego. Jego ideą przewodnią jest założenie, iż lokalne władze kierują swoją działalność marketingową do określonych grup docelowych, w celu zaspokojenia ich potrzeb i zapewnienia im jak najlepszych warunków do życia, wypoczynku czy prowadzenia działalności gospodarczej. Coraz powszechniejsze staje się rozpatrywanie jednostek terytorialnych w kategoriach "przedsiębiorstwa", które musi być właściwie zarządzane, efektywnie komunikuje się ze swoimi interesariuszami i zachowuje dobre relacje z mediami. Charakterystyczna dla marketingu terytorialnego koncepcja marketingu mix jest najbliższa modelowi 7P w usługach i wyróżnia jednostkę terytorialną jako produkt, cenę przekładającą się głównie na koszt życia, dystrybucję rozumianą jako możliwości komunikacyjne, promocję mix służącą komunikacji jednostki z otoczeniem, ludzi reprezentujących władze jednostki, wyposażenie urzędów oraz procesy służące budowaniu relacji jednostki z otoczeniem. Promocja mix stosowana przez jednostki terytorialne, o charakterze zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym, ma coraz szerszy zasięg i wykorzystuje coraz to nowsze formy, co przedstawiono w niniejszym artykule na przykładzie promocji Miasta Częstochowa. (abstrakt oryginalny)
EN
Territorial marketing is a relatively new marketing trend created on the basis of other trade kinds of marketing, i.e. industrial marketing, service marketing and social marketing. The idea of territorial marketing assumes that local government authorities direct their activities to specific target groups, in order to satisfy their needs and ensure them the most comfortable environment to live, rest or run a business. It becomes more and more common that a territorial unit is recognized as a "company", which has to be managed properly and requires right communication with its stakeholders and good relations with the media. Marketing mix conception, characteristic of territorial marketing, is the most similar to "7P" model in services and includes a territorial unit as a product, price perceived mainly as the cost of life, distribution considered as transport options, promotion mix used for territorial unit's communication with its environment, people representing local government authorities, furnishings of departments nad processes used for building good relations with the stakeholders and the media. Both internal and exterior promotion mix applied by territorial units has wider and wider range and includes newer and newer forms, what has been presented in the article below on the example of City of Częstochowa. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Klisiński J., Widera Z., Marketing samorządu terytorialnego-aspekty lokalne, Wydawnictwo Unikat 2, Katowice 2006.
  • Księga Cytatów, Modern Marketing - magazyn innowacji marketingowych, na: http://www.modernmarketing.pl/index.php?pg=cyt [dostęp: 14.06.2008], za: D. Iacobucci, Kellogg on Marketing: The Kellogg Marketing Faculty Northwestern University, John Wiley & Sons Inc, 2000.
  • Marks M., Typy działań promocyjnych podejmowanych w gminach wiejskich, [w:] Marketing terytorialny. red. T. Markowski, Studia KPZK tom CXII, Polska Akademia Nauk, Warszawa 2002.
  • Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Klowers Polska-OFICYNA, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171358045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.