PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 14 | 133--140
Tytuł artykułu

Quality Aspects and Assessment of Rural Tourism Enterprises of Latvia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ocena jakości usług agroturystycznych na Łotwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
1. Results of the first stage of the survey show that country tourism guest houses of Latvia provide high quality service, which are in sync with client needs. 77% of "mystery guests" and 58% of clients have admitted that services received at their places of accommodation corresponded to their expectations, while 92% of clients and all "mystery guests" pointed out that they would recommend their respective guest houses to their friends and would like to make a return trip in future. 2. This survey proves that presently (at the time of limited access to financial resources) open visits of experts can be used for the purposes of quality assessment since their evaluation is objective and similar (or even slightly more critical) to assessments provided by "mystery guests". 3. It is necessary to educate entrepreneurs in order to ensure that they remain independent, objective and capable of evaluating critically quality aspects of the businesses and adapt to the changing needs of clients.(fragment of text)
Celem artykułu jest wypracowanie i ocena mierników jakości w łotewskich gospodarstwach agroturystycznych. W artykule dokonano oceny jakości 32 przedsiębiorstw na podstawie badań ekspertów, gości (turystów), tajemniczego klienta oraz ocen samych przedsiębiorców. W wyniku badań stwierdzono, że gospodarstwa agroturystyczne oferują usługi o poziomie jakości spełniającym oczekiwania klientów. Z przeprowadzonych badań wynika również, iż badani przedsiębiorcy mieli ograniczony dostęp do szkoleń oraz funduszy na rozwój działalności. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
133--140
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • School of Business Administration Turiba, Latvia
autor
  • School of Business Administration Turiba, Latvia
  • School of Business Administration Turiba, Latvia
Bibliografia
  • Handbook on E-marketing for Tourism Destinations, World Tourism Organization and European Travel Commission, 2008.
  • I. Sirava, Turisma pakalpojumu kvalitates sistemas "Q-Latvia" apraksts, "Turisms" 2008, No. 4-6, pp. 14-15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359061

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.