Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Value Migration in Logistic Services During Economic Crisis
Języki publikacji
Abstrakty
Wartość jest przejawem potrzeb klientów. Wskazuje, jakie elementy obsługi są dla nich ważne, a tym samym są głównym motywem ich wyborów. Wraz ze zmianami w otoczeniu zmieniają się systemy wartości klientów. Automatycznie przekłada się to na przedsiębiorstwa, w których mówi się o migracji wartości w inne rejony działalności gospodarczej. Problem ten dotyczy w szczególności logistycznej obsługi klienta. Poszukiwanie kierunku migracji wartości oraz sposobów dostosowania się do niej pozwala zapewnić skuteczność sytemu logistycznego w każdym, nawet "kryzysowym" momencie. (abstrakt autora)
The value is indicative of customers' needs. This indicates what elements of service are important to them, and thus are the main reason of their choices. Along with changes in the environment the systems value of customers are changing. This automatically translates to the companies, in which takes place the migration into other areas of economic activity. This problem concerns in particular the logistics customer service. The search for the direction of migration values and ways of adapting to it ensure the effectiveness of the logistics system at all, even in moment of crisis. (author's abstract)
Rocznik
Strony
269--275
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- J. Beksiak, Ekonomia - kurs podstawowy, C.H. Beck, Warszawa 2007, s. 209-211.
- A.J. Slywotzky, Value migration - how to think several moves ahead of the competition, Harvard Business School Press, Boston 1996, s. 5.
- B. Dobiegała-Korona, Wartość dla klientów generatorem wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona i A. Herman, Difin, Warszawa 2006, s. 221.
- B. Grucza, Migracja wartości w sektorach silnie zglobalizowanych, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - teoria i praktyka, red. E. Urbańczyk, Wydaw. Kreos, Szczecin 2002, s. 841.
- A.M. Jeszka, W poszukiwaniu migrującej wartości w sektorze usług logistycznych, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2008, nr 4, s. 10.
- A.J. Slywotzky, D.J. Morrison, B. Andelman, Strefa zysku - strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000, s. 32-35.
- M. Jedliński, Strumień wartości, "Top Logistyk" 2008, nr 3, s. 47.
- H. Siodomok, Wartość dla klienta i wartość związku. Praktyczne aspekty CRM, [w:] Przedsiębiorstwo - wartość - zarządzanie, red. C. Suszyński, PWE, Warszawa 2007, s. 279.
- Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, red. M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2009, s. 268-269.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359637