PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 46 Młodzi ekonomiści wobec kryzysu Sektor usług. Innowacje. Marketing | 277--288
Tytuł artykułu

Sukces rynkowy przedsiębiorstwa w warunkach niepewności

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Market Success of an Enterprise in an Uncertain Situation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorzy podejmują próbę zwrócenia uwagi na warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w okresach niepewności wywołanych wieloaspektowymi przyczynami. Podkreślają kumulatywny charakter, cykliczność i nieuchronność kryzysów finansowych. Wskazują na konieczność podejmowania spójnych działań mających na celu stworzenie mechanizmów neutralizujących lub osłabiających efekty kryzysów zarówno po stronie przedsiębiorstw, jak i szerokiego otoczenia biznesu. Za istotnie ważny uznają czynnik wartości etycznych w gospodarce. Przedstawione syntetycznie przez autorów sugestie i uwagi prezentują pogląd, że nawet w okresie kryzysu, w czasach lawinowo narastającej niepewności - należy pozytywnie myśleć i można odnosić sukces rynkowy. (abstrakt autora)
EN
The authors of this article try to focus attention on the conditions of enterprises' functioning in uncertain periods which (the periods) are caused by multi-faceted factors. They highlight a cumulative character, periodicity and inevitability of financial crises. Moreover, the authors indicate the necessity of taking consistent actions in order to create mechanisms which neutralize or weaken the effects of crises on both enterprises as well as general business environment. It is the factor of ethical values in economy which is of key importance. All suggestions and remarks presented synthetically by the authors express an idea that even in the times of crisis and rapidly growing uncertainty one should think positively and it is possible to achieve a market success in such a situation (author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A.K. Koźmiński, Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 7.
  • G.W. Kołodko, Wędrujący świat, Prószyński i S-ka, Warszawa 2008, s. 107.
  • R. Oldcorn, Management, MacMillan, London 1989, s. 237.
  • A. Zelek, A. Gwarek, Symptomy kryzysu w organizacji, "Firma i Rynek". Kwartalnik naukowy Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, nr 2/2000, s. 50.
  • Podstawy ekonomiki przedsiębiorstw, red. S. Marek, Walkowska Wydawnictwo, Szczecin 1998, s. 399-400.
  • J. Żakowski, Łagodnie szukamy dna, "Polityka" 2009, nr 26, s. 13.
  • http://www. wiadomości 24.pl (czerwiec 2009).
  • http://www.fakty.interia.pl (czerwiec 2009).
  • http://www.gazetaprawna.pl (czerwiec 2009).
  • http://www.muratorplus.pl (czerwiec 2009).
  • Ch. Handy, Głód ducha. Poza kapitalizm. Poszukiwanie sensu w nowoczesnym świecie, Wydaw. Dolnośląskie, Wrocław 1999, s. 31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359657

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.