PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 46 Młodzi ekonomiści wobec kryzysu Sektor usług. Innowacje. Marketing | 311--320
Tytuł artykułu

Wiarygodność ekonomiczna - newralgiczny element budowy relacji biznesowych w czasie kryzysu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Economic Credibility - Neuralgic Element of the Structure of Business Relations During the Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wpływ wiarygodności ekonomicznej przedsiębiorstw na pozytywne kształtowanie relacji biznesowych, które odgrywają istotną rolę w długofalowym trwaniu na rynku. W czasie kryzysu przedsiębiorstwa powinny zwracać szczególną uwagę na wiarygodność podmiotów, z którymi zamierzają współpracować. Z drugiej strony firmy powinny dbać o odpowiedni poziom swojej wiarygodności, aby być dobrze odbieranym przez otoczenie. W artykule przedstawiono elementy składające się na poziom wiarygodności przedsiębiorstw oraz rekomendacje dotyczące ich kształtowania. Wskazano również źródła, które w czasie kryzysu powinny się stać podstawową bazą informacji o partnerach biznesowych. (abstrakt autora)
EN
This article presents the impact of the credibility of economic enterprises in shaping a positive business relationships, which play an important role in the long-term duration in the market. In times of crisis, companies should pay particular attention to the credibility of the enterprises intend to cooperate. On the other hand, companies should ensure their adequate level of reliability to be well taken en the environment. This article presents the elements of the enterprise level reliability and recommendations for their making. Also points to the source, which in times of crisis should be a fundamental base of information on business partners. (author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Wiarygodność ekonomiczna przedsiębiorstwa - ocena i kształtowanie, red. A. Kopczuk, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004, s. 7.
  • T. Mendel, J. Przeniczka, Badanie i ocena wiarygodności partnera gospodarczego, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000, s. 27.
  • Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 17, poz. 209, zwana dalej ustawą o KRS).
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie określenia wysokości opłat za udzielenie informacji oraz wydawanie odpisów, wyciągów, zaświadczeń z Krajowego Rejestru Sądowego (Dz. U. Nr 117, poz. 1240).
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 października 2001 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. Nr 139, poz. 1569).
  • Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 124, poz. 1361).
  • Ustawa z dnia 19 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz. U. Nr 149, poz. 703).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.