Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Political Marketing During Economic Crisis
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono działania marketingowe podejmowane zarówno przez polityków, jak i partie polityczne. Autorka pokazała, jak w okresie kryzysu wygląda marketing polityczny, na jakie cele stawiają partie polityczne i polscy politycy (także podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 r.), ile nakładów pochłaniają te działania. Przedstawiono także, gdzie podmioty polityki szukają oszczędności w trudnych czasach kryzysu gospodarczego. (abstrakt autora)
The article presents the marketing activities undertaken by both the politicians and political parties. The author has shown how the political marketing looks during the crisis, which objectives are put forth by political parties and by Polish politicians (as well as during the European Parliament Elections in 2009) also the author presents the expenses incurred in their actions. It has also been shown where the political players look for savings in tough economic times of crisis. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
331--340
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- P. Butler, N. Collins, Strategic Analysis in Political Markets, "European Journal of Marketing" 1996, 30 (10/11), s. 32.
- P. Kotler, Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 6.
- G. Ulicka, Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w:] Trudna szkoła polityki. Szanse. Ryzyko. Błąd, red. T. Klementowicz, Instytut Nauk Politycznych UW, Warszawa 1996, s. 157.
- R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000, s. 191.
- J. Muszyński, Polityka jako towar. Przyczynek do teorii marketingu politycznego, "Marketing i Rynek" 1997, nr 6, s. 8.
- M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2006, s. 299.
- P. Pawełczyk, D. Piontek, Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Wydaw. Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Poznań 1999, s. 118.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359739