PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 | 101--112
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingiem relacji w zarządzaniu projektem deweloperskim centrum handlowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relationship Marketing Management in Project Management of Shopping Centre Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest eksploracja zagadnienia zarządzania marketingiem relacji w zarządzaniu projektem deweloperskim dużego centrum handlowego. Jako metodę badawczą zastosowano studium przypadku, w ramach którego wykorzystano metody wywiadu swobodnego oraz obserwację uczestnicząca. Przedstawiono wykorzystanie czterech koncepcji i metod zarządzania marketingiem relacji na poszczególnych etapach zarządzania podstawowymi procesami projektu deweloperskiego centrum handlowego, czyli: inicjacja, planowanie, realizacja i zakończenie. Wyniki badania wypełniają w pewnym stopniu lukę w literaturze dotyczącą zastosowania koncepcji i metod zarządzania relacjami w projektach deweloperskich nieruchomości handlowych. Wyniki mają zastosowanie praktyczne w odniesieniu do systematycznego zarządzania relacjami w realizacji projektów deweloperskich, nie tylko nieruchomości handlowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the paper is exploration of relational marketing management issue in development project management of huge shopping centre. It was employed case study research method. As a result it is shown the application of four concepts and methods of relational marketing management in stages of processes of management of shopping centre development project. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
101--112
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Beijerse R.P. (1999), Questions in knowledge management: defining and conceptualising a phenomenon, Journal of Knowledge Management 3 (2), s. 94-110
  • Dziekoński K. (2010), Zarządzanie projektami w małych i średnich przedsiębiorstwach, Ekonomika i Zarządzanie 2 (4), s. 97-104
  • Gronroos C. (2004), The relationship marketing process: Communication, interaction, dialogue, value, Journal of Business & Industrial Marketing 19 (2), s. 99-113
  • Gronroos C. (2009), Marketing as promise management: regaining customer management for marketing, Journal of Business & Industrial Marketing 24 (5/6), s. 351-351
  • Lester A. (2007), Project Management, Planning and Control: Managing Engineering, Construction and Manufacturing Projects to PMI, APM and BSI Standards, Butterworth-Heinemann, Jordan Hill
  • Mainela T., Ulkuniemi P. (2013), Personal interaction and customer relationship management in project business, Journal of Business & Industrial Marketing 28 (2), s. 103-110
  • Marketbeat. Shopping Center Development Report. Europe, May (2013), Cushman & Wakefield, http://qbusiness.pl/uploads/Raporty/cwcentra12013.pdf [01.03.2015]
  • Meng X. (2012), The effect of relationship management on project performance in construction, International Journal of Project Management 30 (2), s. 188-198
  • Packendorff J. (1995), Inquiring into the temporary organization: New directions for project management research, Scandinavian Journal of Management 11 (4), s. 319-333
  • Siemieniako D. (2012), Model zarządzania lojalnością relacyjną opartą na zobowiązaniu w związkach usługowych, Marketing i Rynek 5, s. 8-14
  • Siemieniako D., Gębarowski M. (2014), Zarządzanie obietnicą wynajmu nowoczesnej powierzchni handlowej w kontekście procesu wystąpienia targowego, Przegląd Organizacji 9, s. 13-19
  • Stefanou C.J., Sarmaniotis Ch., Stafyla A. (2003), CRM and customer-centric knowledge management: an empirical research, Business Process Management Journal 9 (5), s. 617-634
  • Taylor A.T. (2002), Supply chain coordination under channel rebates with sales effort effects, Management Science 48 (8), s. 992-1007
  • Westland J. (2006), The Project Management Life Cycle: Complete Step-by-Step Methodology for Initiating, Planning, Executing & Closing a Project Successfully, Kogan Page, London
  • Woodside A.G., Wilson E.J. (2003), Case study research methods for theory building, Journal of Business and Industrial Marketing 18 (6/7), s. 493-508
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359907

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.