PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 | 35--41
Tytuł artykułu

Reklama interaktywna jako nowa forma reklamy zewnętrznej

Autorzy
Warianty tytułu
Interactive Advertising as a New Form of Outdoor Advertising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Interaktywna reklama zewnętrzna jest nową formą komunikacji marketingowej. W miejsce tradycyjnych reklam pojawiają się niekonwencjonalne reklamy emitowane na cyfrowych nośnikach, które dzięki użytej technologii wyświetlają spersonalizowany przekaz reklamowy, skutecznie wiążący odbiorcę z marką produktu. Prezentowany artykuł zawiera przegląd form tego typu reklamy i technologii umożliwiających obecnie wykorzystanie interakcji w reklamie zewnętrznej. Przedstawiono w nim dane na ten temat dotyczące rynku światowego i krajowego oraz perspektywy dalszego rozwoju interaktywnej reklamy zewnętrznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Interactive outdoor advertising is a new form of marketing communication. In place of traditional ads there appear unconventional advertisements on digital media, which, thanks to the technology used, display personalized advertising message, effectively binding the recipient with the product brand. This article provides an overview of the forms and technologies that allow the use of interaction in outdoor advertising. It presents data on the issue concerning global and domestic market and the prospects for further development of this form of advertising. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • AMS (2014). Oriflame jako pierwsza firma kosmetyczna wykorzystuje interaktywne wiaty. Pozyskano z: http://www.ams.com.pl (25.04.2014).
  • Azevedo, H. (2011). In EU5, More Than Half of QR Codes Are Scanned While at Home. Pozyskano z: http://www.comscore.com/Insights/Data-Mine (16.12.2014).
  • Brawn, J. (2013). Interactive Digital Signage: The Next Generation. Beyond Touch Screens - How Technology Can Touch Us. Digital Signage Magazine, (1).
  • Cardoso, J.C.S. i Jose, R. (2011). Persuasive Advertising. Opportunities and Challenges of Interactive Public Displays as an Advertising Medium. London: Springer.
  • ComScore (2012). QR Code Usage Among European Smartphone Owners Doubles Over Past Year. Pozyskano z: http://www.comscore.com/Insights/Press-Releases/2012/9/QR-Code-Usage-Among-European-Smartphone-Owners-Doubles-Over-Past-Year (16.12.2014).
  • Dejnaka, A. (2012). Rzeczywistość rozszerzona i jej zastosowanie w edukacji. E-mentor, (2).
  • Freedlander, V. (2013). Near Field Communications. How NFC Will Reshape the World of Digital Signage. Sounds & Video Contractor. Pozyskano z: http://svconline.com/vernfreedlander (14.12.2014).
  • Ghirvu, A. (2013). Factors Responsible for Consumer's Attitude Towards Advergames. Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, (1), 1735-1739.
  • Gołębiowska, G. (2014). Skuteczność outdoru. Pozyskano z: http://www.visualcommunication.pl/pg/pl/content/media_i_komunikacja/html (22.12.2014).
  • Hendrikus, E.J.M.L. (2011). The Effectiveness of Outdoor LED Advertising Signs. Academy of Business Research Journal, (1).
  • Joss, M. (2012). Integrated Print. Near Field Communications Advertising. Seybold Report: Analyzing Publishing Technologies, (11).
  • Kaczoń, L. (2014). Informacja Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w sprawie danych о wielkości rynku reklamy out of home według stanu na dzień 31.12.2013 roku. Warszawa: Izba Reklamy Zewnętrznej.
  • KPM (2012). (Nie) mobilny deweloper. Raport. Pozyskano z: http://kmpgroup.pl/raport-deweloperow.pdf (14.12.2014).
  • Leckenby, J.D. i Li, H. (2000). Why We Need the Journal of Interactive Advertising. Journal of Interactive Advertising, (1).
  • MEC (2012). Raport: Cała prawda o QR Kodach. Pozyskano z: http://www.mecglobal.pl/news/ (16.12.2014).
  • Mikowska, M. (2014). Marketing mobilny w Polsce 2013-2014. Pozyskano z: http://jestem.mobi/2014/02 (18.12.2014).
  • Millward Brown SMG/KRC (2012). Trendy Konsumenckie 2012, The Futures Company. Warszawa: Millward Brown SMG/KRC. Pozyskano z: http://www.millwardbrown.com/pl (16.12.2014).
  • NowyMarketing (2014). Potrzeby na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Pozyskano z: http://nowymarketing.pl/a/4166,potrzeby-na-rynku-reklamy-zewnetrznej-w-polsce (15.12.2014).
  • Okazaki, S., Li H. i Hirose, M. (2012). Benchmarking the Use of QR Code in Mobile Promotion. Journal of Advertising Research, (1).
  • Posterscope Worldwide (2014). Smartphone Real World Interactors. Pozyskano z: http://www.posterscope.com (16.12.2014).
  • Ravnik, R. i Solina F. (2013). Interactive and Audience Adaptive Digital Signage Using Real-Time Computer Vision. International Journal of Advanced Robotic Systems, (10).
  • Szczypek, K. (2014). Polacy a nowe technologie, czyli jak daleko nam do społeczeństwa informacyjnego? Raport z badań opinii wraz z komentarzem. Pozyskano z: http://www.onboard.pl/data (14.12.2014).
  • TDC Polska (2014). Telebimy, rozwiązania outdoor i indoor. Pozyskano z: http://www.tdcpolska.pl/pl/artykuly/artykuly-sceo-ledscreen (16.12.2014).
  • Zielinski, L. (2013). Finding the Connection. Brand Packaging, (1), 20-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360197

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.