PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 202 Przedsiębiorstwo XXI wieku - doświadczenia i perspektywy zarządzania. Przedsiębiorstwo w sieci | 65--77
Tytuł artykułu

Outsourcing procesów biznesowych jako metoda zarządzania w przedsiębiorstwie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Outsourcing, as a Method of Management in the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujący proces globalizacji powodujący nasilanie się konkurencji sprawia, że zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem wymaga nieustanego reagowania na zmiany zachodzące w jego otoczeniu oraz dostosowywania się do nich w sposób najlepszy z możliwych dla funkcjonowania całej organizacji. Podnoszenie efektywności, sprawności działania, a także poszukiwanie nowych rozwiązań realizacji najważniejszych procesów oraz funkcji należą bez wątpienia do głównych celów wpisanych w strategię każdego przedsiębiorstwa. Jedną z odpowiedzi na dynamikę zdarzeń zachodzących w obrębie środowiska organizacji są z pewnością nowoczesne metody zarządzania, do których można zaliczyć m.in. outsourcing, w którym to coraz więcej firm dostrzega narzędzie zmiany strategicznej, mającej na celu polepszenie działalności organizacji. Dla wielu przedsiębiorstw outsourcing jest nie tylko pomysłem na rozwój biznesu, dzięki któremu łatwiej przeprowadzić ekspansje na nowe rynki bez konieczności budowania potrzebnych kompetencji od zera, ale także formą, która w dłuższej perspektywie jest jednym ze sposobów zapewnienia innowacyjności produktów oraz usług oferowanych przez organizację. Istnieją też inne aspekty jego stosowania, przede wszystkim uważa się, że jest to bardzo dobry instrument obniżania kosztów w przedsiębiorstwie oraz niwelowania ryzyka zmian (technologicznych czy rynkowych), a także doskonalenia kluczowych procesów dla zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa. W związku z tym rosnące znaczenie outsourcingu w działalności współczesnych organizacji sprawia, że staje się on ważnym narzędziem zarządzania, które obejmuje swoim zasięgiem coraz więcej funkcji/procesów o charakterze nieprodukcyjnym, mających znaczenie dla przebiegu bieżących działań operacyjnych oraz efektywności, do których należą m.in. procesy biznesowe w organizacji. (fragment tekstu)
EN
The progressing globalization process causes intensification of competition that requires a constant response to the changes in the organizations environment. The response to these changes are certainly modern management methods, which may include, among other things outsourcing. The growing importance of outsourcing in today's business makes it an important management tool that covers more and more non-production processes and functions which include the business processes in the organization. The aim of the paper is to indicate an importance of usage the business process outsourcing as a method in the modern management of the enterprise. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Banachowicz E.: Dostawca prawie idealny. "Harvard Business Review Polska" styczeń 2009.
  • Bielewicz A.: 10 pułapek projektów outsourcingowych. "Harvard Business Review Polska" styczeń 2009.
  • Bielewicz A.: Nowy wymiar ryzyka. "Harvard Business Review Polska" marzec 2010.
  • Bucher T., Winter R.: Project types of business process management, towards a scenario structure to enable situational method engineering for business process management. "Business Process Management Journal" 2009, Vol. 15, No. 4.
  • Ciesielska D., Radło M.J.: Outsourcing w praktyce. Poltext, Warszawa 2011.
  • Click R., Duening T.: Business process outsourcing. The competitive advantage. John Wiley&Sons, Hoboken, New Jersey 2005.
  • Gołębiowski T., Meronk H., Skróniewski B., Szwed D.: Pięć zasad efektywnej współpracy, czyli poznaj lepiej swojego dostawcę. "Harvard Business Review Polska" marzec 2010.
  • Halvey J.K., Murphy Melby B.: Business process strategies and contracts. John Wiley& Sons, Canada 2007.
  • Kennedy R.E., Sharma A.: The services shift. seizing the ultimate offshore opportunity. FT Press, New Jersey 2009.
  • Kłos M.: Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach. CeDeWu, Warszawa 2009.
  • Kunasz M.: Zarządzanie procesami. Volumin.pl Daniel Krzanowski, Szczecin 2010.
  • Nadolna D.: Business Process Outsourcing we współczesnej organizacji. W: Wybrane problemy zarządzania. Teraźniejszość i przyszłość. Red. S. Trzcieliński. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2013.
  • Porter M.E.: Przewaga konkurencyjna: osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. Helion, Gliwice 2006.
  • Puślecki Z.W.: Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej. Wprowadzenie do problematyki. W: Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centres. Red. A. Szymaniak. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Rybiński K.: Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe. W: Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centres. Red. A. Szymaniak. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Tomkiewicz M.: Idealny dostawca usług outsourcingowych - jasne kryteria i dobra komunikacja. "Harvard Business Review Polska" czerwiec 2008.
  • Trocki M.: Outsourcing. PWE, Warszawa 2001.
  • Zorska A.: Outsourcing i przenoszenie usług w dobie globalizacji oraz informatyzacji. W: Globalizacja usług outsourcing, offshoring i shared services centres. Red. A. Szymaniak. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.