PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 10, cz. 1 Finansowe i organizacyjne aspekty kooperacji nauki i lokalnej przedsiębiorczości | 113--123
Tytuł artykułu

Zdolności relacyjne uczelni wyższej z perspektywy przedsiębiorstw branży maszynowej (na przykładzie województwa podlaskiego)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relational Capabilities of Higher Education from the Perspective of Engineering Industry Enterprises (on the Example of Podlasie Province)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest określenie zróżnicowania potencjału przedsiębiorczego w układzie regionalnym oraz czynników wpływających na ich powstanie. Badaniem objęto Polskę oraz jej województwa, kraj średnio rozwinięty zarówno w skali Europy jak i świata, posiadający sporą dysproporcję między swoimi regionami. Celem badania jest ocena zróżnicowania potencjału przedsiębiorczego w układzie regionalnym. Dążąc do osiągnięcia tego celu, rozpoczęto badanie, opisując potencjał przedsiębiorczy za pomocą wybranych wskaźników udostępnionych przez statystykę publiczną. Przygotowując analizę, wybrano metodę badań opartą na benchmarkingu, polegającą na porównywaniu zmian trendów zachodzących w zakresie przedsiębiorczości w poszczególnych województwach. (fragment tekstu)
EN
The article presents problem of differentiation of the entrepreneurial potential in the regional structure. Its aim is to assess the diversity of entrepreneurship in Poland and the region distinctions that might be used as a reference point for the method that is the benchmark. The first article explains the issues and highlights the endogenous factors as factors of economic development. The next section explains what is entrepreneurship and the entrepreneur based on the definition chosen by the authors. It explains what is benchmarking and what is the. Was also made factors affecting the distribution of entrepreneurial potential in the external to the provinces, global processes and endogenous factors. Presents the indicators used in the survey and explains their choice. Based on the analysis made some basic conclusions. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Analiza wyzwań, potrzeb i potencjałów (2013), MNSiW, Warszawa.
  • Bariery współpracy przedsiębiorców i ośrodków naukowych (2011), MNiSW, Warszawa.
  • Bryła P., Jurczyk T., Domański T. (2006), Korzyści współpracy uczelni wyższych z otoczeniem gospodarczym - próba typologii, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Ciszewska-Mlinaric M., Mlinaric F., Obłój K. (2011), Zdolność relacyjna, kompetencje organizacyjne i wyniki finansowe małych i średnich firm słoweńskich, "Master of Business Administration", nr 4.
  • Dan M.C. (2013), Why Should University and Business Cooperate? A Discussion of Advantages and Disadvantages, "International Journal of Economic Practices and Theories", Vol. 3, No. 1.
  • Ferrer M., Hayland P., Bretherton P. (2009), The role of relational capabilities in developing the capacity for supply chain innovation, In: Proceedings of the 7th ANZAM Operations, Supply Chain and Services Management Symposium, 8 - 10 June, Adelaide, Australia.
  • Jinnan Ch., Fengchun S. (2009), Strengthening Cooperation Between University And Enterprise to Develop Continuing Engineering Education, IACEE 11th World Conference on Continuing Engineering Education.
  • Misja, wizja i cele strategiczne szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku (2009), Ernst&Young, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.
  • Moczydłowska J.M. (red.) (2012), Podlaski absolwent. Analiza losów zawodowych absolwentów szkól ponadgimnazjalnych i wyższych województwa podlaskiego kształcących w zawodach powiązanych z branżą maszynową, WUP Białystok.
  • Model współpracy uczelni z otoczeniem biznesowym (2010), Uniwersytet Ekonomiczny Katowicach.
  • Pluta-Olearnik (red.) (2009), Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360301

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.