Warianty tytułu
Strategic Management as a Method of Anti-crisis Actions in the Public University - the Case of the Wroclaw University of Economics
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł pt. "Zarządzanie strategiczne jako metoda działań antykryzysowych w państwowej uczelni wyższej - przypadek Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" wskazuje na rosnące zagrożenia kryzysowe w sektorze edukacji wyższej w Polsce. Szansą na rozwój uczelni jest w tym wypadku skuteczniejsze niż dotąd zarządzanie strategiczne. Pozwala ono z wyprzedzeniem dostrzec nadchodzące niebezpieczeństwa, przygotować się na nie i podjąć działania antycypujące kryzys. Problem w tym, że zarządzanie strategiczne jest procesem wyjątkowo trudnym do wprowadzenia w instytucjach tak specyficznych jak uczelnie, zwłaszcza uczelnie państwowe. Problemy te można zaobserwować w pełnym wymiarze we wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym, a obecne prace nad kolejną koncepcją strategii są próbą przełamywania barier. (abstrakt oryginalny)
Article titled "Strategic management as a method of anti-crisis actions in the public university - the case of the Wroclaw University of Economics" points to the growing threats of crisis in the higher education sector in Poland. An opportunity for the development of the university in this case is far more effective strategic management. It allows to foresee the coming dangers, prepare for the consequences and take actions that anticipate the crisis. The problematic issue is that strategic management is the process extremely difficult to implement in such specific institutions as universities, especially public universities. These problems can be observed at Wroclaw University of Economics, and the ongoing work on a new concept of strategy is an attempt to break the barriers. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Collins J., Hansen M.T., 2013, Wielcy z wyboru, Warszawa, MT Biznes.
- De Wit B., Meyer R., 2007, Synteza strategii, Warszawa, PWE.
- Hamel G., Valikangos L., 2013, W poszukiwaniu zgodności strategicznej regeneracji. W: Sekrety skutecznych strategii, Harvard Business Review Polska, Warszawa, wydanie specjalne.
- Johnson G., Scholes K., Whittington R., 2010, Podstawy strategii, Warszawa, PWE.
- Luecke R., 2007, Strategia. Opracuj i zastosuj najlepszą strategię dla swojej firmy, Warszawa, MT Biznes.
- Montgomery C.A., 2012, Strateg, Warszawa, MT Biznes.
- Rumelt R.P., 2013, Dobra strategia, zła strategia, Warszawa, MT Biznes.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360303