PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 202 Przedsiębiorstwo XXI wieku - doświadczenia i perspektywy zarządzania. Przedsiębiorstwo w sieci | 90--99
Tytuł artykułu

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa wobec sprzeczności oczekiwań interesariuszy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Reputation Management to the Contrary Expectations of Stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja zasadniczych sprzeczności występujących między oczekiwaniami różnych grup interesariuszy w kontekście zarządzania reputacją przedsiębiorstwa. Główną tezą jest stwierdzenie, że wobec sprzeczności oczekiwań interesariuszy skuteczne zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa wymaga dokonywania identyfikacji i priorytetyzacji kluczowych grup interesariuszy. W artykule zastosowano metodę krytycznej analizy literatury dotyczącej koncepcji zarządzania reputacją przedsiębiorstwa oraz teorii interesariuszy, a także metodę wnioskowania dedukcyjnego. (fragment tekstu)
EN
Due to the increasing importance of reputation in achieving long-term competitive advantage and building enterprise value serious challenge becomes effective management of the intangible asset. The main problem is the need to reconcile the interests of different stakeholder groups, which are beginning to have more and more important and the ability to impact on the functioning and performance of the company. The aim of this article is to identify the essential contradiction between the needs and expectations of the various stakeholder groups in the context of an effective reputation management. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Barnett M.L., Jermier J.M., Lafferty B.A.: Corporate reputation: the definitional landscape. "Corporate Reputation Review" 2006, 9(1).
  • Burke R.J., Martin G., Cooper C.L.: Corporate reputation. Managing opportunities and threats. Gower Publishing, England 2012.
  • Fombrun Ch.: Building corporate reputation through CSR initiatives: evolving standards. "Corporate Reputation Review" 2005, 8(1),
  • Fombrun, Ch., van Riel, C., Managing your company`s most valuable asset: its reputation. "Critical EYE Publications", September-October 2004.
  • Gardberg N.A.: Reputatie, reputation, rèputation, ruf: a cross-cultural qualitative analysis of construct and instrument equivalence. "Corporate Reputation Review" 2006, 9(1).
  • Honey G.: A short guide to reputation risk. Gower Publishing Limited, England-USA 2009.
  • Illia L., Lurati F.: Stakeholder perspectives on organizational identity: searching for a relationship approach. "Corporate Reputation Review" 2006, 8(4).
  • Lavrence A.T., Weber J.: Business & society. Stakeholders, ethics, public policy. McGraw-Hill, New York 2008.
  • Low J., Kalafut P.C.: Invisible advantage - how intangibles are driving business performance. Perseus Publishing, Cambridge 2002.
  • Rayner J.: Managing reputational risk. curbing treats, leveraging opportunities. John Wiley & Sons, England 2003.
  • Rindova V.P., Williamson I.O., Petkova A.P., Sever J.M.: Being good or being known: am empirical examination of the dimensions, antecedents, and consequences of organizational reputation. "Academy of Management Journal" 2005, 48.
  • Szwajca D., Gorczyńska A.: Communication of company with the environment in process building reputation. "Journal of Knowledge Society" 2013, 2.
  • Szwajca D.: Czy można skutecznie zarządzać reputacją firmy? "Marketing i Rynek" 2011, 7.
  • Wang, K., Smith, M.: Does corporate reputation translate into higher market value? SSRN working paper 2008, http://ssrn.com/abstract=1135331.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360331

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.