PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4, CD 3 | 3039--3052
Tytuł artykułu

Racjonalizacja procesów transportowo-logistycznych z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych

Warianty tytułu
Rationalisation of Transport and Logistics processes, taking into Account the Economic, Social and Environmental Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecny model organizacji procesów transportu i logistyki powoduje nieefektywne wykorzystanie zasobów transportowych, wysokie koszty transportu, wzrost kongestii i emisji CO2. Efekt ten wykazano w badaniach przeprowadzonych przez autorów, a także przez European Environmental Agency. Ta sytuacja może być zmieniona poprzez rozwój alternatywnego modelu biznesowego dla współpracy w organizacji procesów transportowych w łańcuchach dostaw. Celem tego artykułu jest przedstawienie praktycznego wdrożenia platformy T-Scale, która umożliwia współpracę między niezależnymi użytkownikami transportu i dostawcami usług transportowych. Co więcej, został dokonany przegląd istniejącej komunikacji z jej głównymi funkcjonalnościami. Artykuł zawiera także zestawienie głównych zalet płynących ze współpracy grupy firm działających w branży FMCG w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
Current model of organization of transport&logistics processes results in inefficient use of transport resources, high transport costs, increasing congestions and CO2 emission. This effect has been demonstrated by research conducted by the authors as well as by the European Environmental Agency. This situation can be change by development of alternative business model for collaboration in organisation of the transport processes within the supply chains. The aim of this paper is to present practical implementation of the T-Scale platform that enables collaboration between independent transport users and transport service providers. Moreover, an overview of existing communication platform with its major functionalities are presented. The work is summarized by the major benefits of collaboration achieved by the group of companies operating in the FMCG sector in Poland. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3039--3052
Opis fizyczny
Twórcy
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Adamczyk J., Nitkiewicz T.: Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • [2] Coyle J., Bardi E., Langley Jr. C.: Zarządzanie logistyczne. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • [3] Energy, transport and environment indicators. Office for Official Publications of the European Communities, Luksemburg 2012.
  • [4] Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.
  • [5] Golińska P., Hajdul M.: Multi-agent Coordination Mechanism of Virtual Supply Chain. KES-AMSTA 2011, p. 620-629.
  • [6] Griffin W.R.: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • [7] Hajdul M.: Model of coordination of transport processes according to the concept of sustainable development. LogForum 2010, nr 3 (21), s. 45-55.
  • [8] Hajdul M.: Coordination Model of Transport Processes Based on Sustainable Development Concept; Sustainable Transport. New Trends and Business Practices, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg 2012, s. 83-108.
  • [9] Jong H.W.: The structure of European industries. Kluwer Academic Publisher, Dordrecht 1988.
  • [10] McKinnon A.: European Freight Transport Statistics: Limitations, Misinterpretations and Aspirations. Report prepared for the 15th ACEA Scientific Advisory Group Meeting, Heriot-Watt University, Edinburgh 2010.
  • [11] Menard C.: Economie des organizations. La Decouverte, Paris 1990.
  • [12] Milewska B.: Możliwości zastąpienia relacji trade-off relacją trade-up w logistyce i produkcji. (cz. 1), Logistyka 2005, nr 5.
  • [13] Mindur L. (red.): Europa-Azja. Gospodarka, transport. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2007.
  • [14] Mindur M.: Wzajemne związki i zależności między rozwojem gospodarki a transportem. Wydawnictwo Naukowe ITE-PIB, Warszawa 2004.
  • [15] Mindur M.: Transport w erze globalizacji gospodarki. ITE-PIB, Warszawa 2010.
  • [16] Najda-Janoszka M.: Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
  • [17] Skawińska E., Zalewski I.R. (red.): Klastry biznesowe w rozwoju konkurencyjności i innowacyjności regionów. Świat - Europa - Polska. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  • [18] Stajniak M., Foltyński M., Hajdul M., Krupa A.: Transport i spedycja. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2007.
  • [19] Śliwczyński B., Hajdul M., Golińska P.: Standards for transport data exchange in the supply chain - pilot studies. Lecture Notes in Computer Science, vol. 7327, Springer-Verlag 2012, p. 586-595.
  • [20] www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/road-freight-load-factors-during z dnia 14.12.2012.
  • [21] Wyrwicka K.M. (red.): Struktury klastrowe i ich funkcjonowanie. Wielkopolska Izba PrzemysłowoHandlowa, Poznań 2009.
  • [22] Załoga E., Milewski D.: Spedycja. Procesy i usługi. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360601

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.