PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4, CD 4 | 3540--3545
Tytuł artykułu

Modele współpracy w zakresie outsourcingu usług logistycznych w małych przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
Models of Cooperation in the Field of Outsourcing of Logistics Services in Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z badań przeprowadzonych przez The Economist wśród zarządzających firmami na świecie wynika, że outsourcing został zaliczony do przełomowych procesów kształtujących tempo rozwoju mikroprzedsiębiorstw. Obok outsourcingu wymieniono m.in. dygitalizację znacznej części usług i rozwój biur wirtualnych. Outsourcing usług logistycznych należał do najczęściej stosowanych rodzajów outsourcingu w badanych przedsiębiorstwach, korzystało z niego około 80 % jednostek. Wśród typów rozliczeń z dostawcami dominowały umowy ze stałymi cenami (z monitorowanymi parametrami), dotyczyły blisko 50 % firm. Innym sposobem rozliczania umów outsourcingowych było stosowanie cen transakcyjnych usług, uzależnionych od wielkości obrotów zleceniodawcy. Na trzecim miejscu znalazły się umowy ze zmienną ceną, sporządzone także zgodnie z kryteriami SLA. (abstrakt oryginalny)
EN
According to the research conducted by The Economist among executives of companies all over the world, on the impact of a revolutionary character over running a business, the outsourcing was identified as a critical process determining the development of micro enterprises. Together with outsourcing, digitalization of services and virtualization of offices were mentioned. Outsourcing of logistic services was a type of outsourcing used by companies most often- it was used by 80% of enterprises. Companies surveyed used contracts based on fixed prices. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3540--3545
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Ciesielska D., Radło M.: Outsourcing w praktyce, Wyd. Poltex, Warszawa, 2011, s. 131-134.
  • [2] Click R., Duening T.: Business Process Outsourcing, The Competive Advantage, John Wiley&Sons, Inc., Hoboken, 2005, s.112-117.
  • [3] Jarka S.: Development of outsourcing services in Poland, Naukovì Pracì Pol'tavskoj Deržavnoj Agrarnoj Akademij 2011, Vip. 3, T. 1, s. 317-323.
  • [4] Kłos M.: Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach, Cedetu, Warszawa, 2009, s. 170-177.
  • [5] Lacity M., Willcocks L.: Business process outsourcing and dynamic innovation, Strategic Outsourcing: An International Journal, Vol. 7 Iss: 1, 2014, pp.66 - 92.
  • [6] Lazzarotto B.O., Borchardt M., Pereira G., Almeida C.: Analysis of management practices in performance-based outsourcing contracts, Business Process Management Journal, Vol. 20 Iss: 2, 2014, pp.178 - 194.
  • [7] Puchalska K.: Kryzys gospodarczy a przepływy BIZ w Polsce, red. M.G. Woźniak, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Modernizacja dla spójności społeczno-ekonomicznej w czasach kryzysu, Wyd. UR, Zeszyt 24, 2012, s. 93-103.
  • [8] Radło M.J.: Offshoring i outsourcing. Implikacje dla gospodarki i przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2011 s. 7-8.
  • [9] Raport o Stanie Sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011-2012, Wyd. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, 2013, s. 15-45.
  • [10] Sturm R., Wayne M., Jander M.: Foundation of Service Level Management, SMS, Indianapolis, 2000, s. 65-67.
  • [11] The Economist, Agent of change, The future of technology disrubtion in business, Economist Intelligence Unit, 2012, s. 30 - 33.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.