PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 376 Zrównoważony rozwój organizacji - odpowiedzialne zarządzanie | 346--356
Tytuł artykułu

Samoocena jako narzędzie doskonalenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Self-Assessment as an Improvement Tool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Certyfikowana wg ISO 9001 organizacja powinna doskonalić skuteczność systemu zarządzania jakością, korzystając z dostępnych narzędzi. Każda organizacja ma świadomość, że aby uzyskać przewagę konkurencyjną musi nie tylko mieć na uwadze wpływ otocznia i warunki zewnętrzne. Istotne są również zmiany zachodzące wewnątrz organizacji oraz działania dobrze rokujące przyszłość. Ciągłe doskonalenie organizacji, oparte na podstawie obiektywnych danych oraz bezpośrednio zebranych informacji, jest więc nierozłącznym elementem zarządzania jakością. Przegląd zarządzania, audyt, badanie satysfakcji klienta i samoocena są narzędziami służącymi dokonywaniu oceny przedsiębiorstwa. Za efekt wykorzystania tych narzędzi uważa się skuteczne wykrywanie występujących błędów oraz marnotrawstwa. W artykule poddano analizie Autoryzowany Serwis Samochodów Ciężarowych VOLVO w Szczecinie. Wykorzystując arkusz samooceny oparty na kryteriach Polskiej Nagrody Jakości, oceniono bieżący stan przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
Certified according to ISO9001 organization should improve the effectiveness of the quality management system by using available tools. Continuous demand for improvement in the ever-developing work environment means that today more emphasis is placed on the Quality Management System. In order to gain competitive advantage, companies need to adhere to changing external and internal conditions and alter their long-term actions accordingly. It is therefore paramount for any successful company to regularly develop, improve and train their staff. Ongoing self-improvement processes, based on impartially gathered data, are an integral part of any Quality Management System. The most common tools used in assessing the conditions of the company are: management supervision, audit, customer satisfaction survey and self-assessment. Their effective use may determine faults, over-spending and excess costs. In this article, I will focus on the Volvo Truck Dealership in Szczecin and consider the results of their Organizational Self-assessment Questionnaire, that meets the Polish Quality Award standards, and present current condition and other aspects of the company.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Jedynak P., Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
  • PN-EN ISO9001:2001 Załącznik A, Systemy zarządzania jakością. Wymagania dotyczące doskonalenia funkcjonowania, PKN, 2001.
  • PN ISO 10014:2008 Zarządzanie jakością. Wytyczne do osiągania korzyści finansowych i ekonomicznych, PKN, 2008.
  • Recha M., Samoocena organizacji, "Problemy Jakości" 2009, nr 8.
  • Urbaniak M., Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004.
  • www.efqm.pl (12.03.2014).
  • Zymonik J., Polska Nagroda Jakości w świetle dotychczasowych edycji konkursu, "Problemy Jakości" 2009, nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.