PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 203 Badania ekonometryczno-statystyczne w teorii i praktyce | 61--67
Tytuł artykułu

Efektywność nauczania a przejścia między szkołami

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effectiveness of Teaching and the Transitions Between Schools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Trójstopniowa struktura szkolnictwa w Polsce, obejmująca przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i następnie szkoły ponadgimnazjalne, pozwala na zbadanie wpływu migracji rodziców na wyniki edukacyjne ich dzieci. Bezrobocie oraz rozwój rynku nieruchomości spowodowały coraz częstsze migracje ludności. Z jednej strony poszukiwanie pracy skłoniło do przemieszczania się w kierunku dużych miast, a z drugiej osoby zamożne zaczęły poszukiwać możliwości zamieszkania poza zgiełkiem dużych ośrodków, wybierając mniejsze miejscowości. Migracje te niewątpliwie wpływają na proces edukacji młodego pokolenia. Przemieszczając się wraz z rodzicami, dzieci zaczęły zmieniać swoje środowisko szkolne. Tego typu zmiany wpływają pozytywnie lub negatywnie na efekty nauczania. W artykule podjęto próbę analizy efektów nauczania przy zmianie miejsca zamieszkania. (fragment tekstu)
EN
Changing the place of residence of the student is undoubtedly related to the student's educational performance. Parents changing the place of residence also change the environment. The main purpose of this article is to examine the impact of a change of residence in the subsequent stages of learning on educational outcomes. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aitkin M., Longford N. (1986): Statistical Modelling Issues in School Effectiveness Studies. "Journal of the Royal Statistical Society", Vol. 149, No. 1, s. 1-43.
  • Baltagi B. (2005): Econometric Analysis of Panel Data. John Wiley & Sons Ltd.
  • Ejsmont W. (2009): Efektywność nauczania we wrocławskich liceach. Didactics of Mathematics 5-6 (9-10). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław, s. 79-88.
  • Hasio C. (1999): Analysis of Panel Data. Cambridge University Press.
  • Jakubowski J., Sztencel R. (2004): Wstęp do teorii prawdopodobieństwa. SCRIPT.
  • Skrondal A., Rabe-Hesketh S. (2008): Multilevel and Longitudinal Modeling Using Stata. College Station, Texas: Stata Press Publication - StataCorp LP.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360769

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.