Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The "Intellectual Capital Audit" as a Tool for Measuring the Value
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia koncepcję narzędzia do identyfikacji struktury kapitału intelektualnego na poszczególnych jego obszarach oraz wyniki przeprowadzonych badań. Audyt Kapitału Intelektualnego obejmował poszczególne obszary kapitału intelektualnego, takie jak kapitał ludzki, kapitał strukturalny wewnętrzny (organizacyjny) i zewnętrzny (klienta) oraz elementy związane ze świadomością przedsiębiorców w zakresie istnienia i wagi aktywów niematerialnych i wartości przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
The article presents the actual research process assumed identification of intellectual capital structure, its individual indicators and their infl uence on goodwill. The survey was conducted with "Intellectual capital audit" survey - a tool devised by the author. The audit comprised particular areas of intellectual capital, that is human capital, internal (organizational) and external (client's) structural capital as well as elements relating to entrepreneurs' awareness of the existence and significance of company's intangible assets and goodwill. A concept of intellectual capital infl uence on goodwill was developed on the basis of the gathered survey results. (original abstract)
Rocznik
Strony
695--704
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
autor
- Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" SA, Akademia Morska
Bibliografia
- Analiza ekonomiczna (1996), praca zbiorowa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Engelhardt J. (2000), Podstawy metodyczne analizy i oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw, Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
- Kasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M. (2006), Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Low J., Kalafut P.C. (2004), Niematerialna wartość firmy, Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Marr B., Gray D., Neely A. (2003), Why Do Firms Measure Their Intellectual Capital, "Journal of Intellectual Capital", nr 4.
- Panasiuk A. (2008), Kształtowanie relacji kadrowych w aspekcie kształtowania zintegrowanego produktu turystycznego, w: Kadry w gospodarce turystycznej, red. A. Panasiuk, Zeszyty Naukowe nr 496, Ekonomiczne Problemy Usług, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
- Rzempała J. (2013) (praca doktorska), Kapitał intelektualny jako element wartości firm sektora MSP na przykładzie województwa zachodniopomorskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360779