PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 34 Wymiary logistyki - ujęcie holistyczne | 209--222
Tytuł artykułu

Lingwistyczna tożsamość portów lotniczych

Warianty tytułu
Linguistic Identity of Airports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Założeniem opracowania jest omówienie komunikacyjnej strony współczesnego lotnictwa, zwracając uwagę na dyskurs prowadzony w komunikacji internetowej. W tej pracy zostaje podjęta próba pokazania lingwistycznego aspektu funkcjonowania polskich lotnisk, np. poprzez zaprezentowanie jak mogą być one opisane za pomocą metafor organizacyjnych i jak symboliczna reprezentacja odzwierciedla sposób ich odbioru przez szeroko rozumianych interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to discuss the communicative side of modern aviation, paying attention to the discourse conducted in online communication. In this contribution, an attempt is made to show the linguistic aspect of Polish airports, by e.g. presenting how they can be described in terms of organizational metaphors and how the symbolic representation mirrors the way they are perceived by the broadly understood stakeholders. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bielenia-Grajewska M. (2009), Linguistic Borrowing in the English Language of Economics, Lexis, 3.
  • Bielenia-Grajewska M. (2010), Mehrsprachigkeit und Multikulturalitat der Firmenkommunikation. Fremdwórter im Bankwesendiskurs, [w:] Sprache und Kultur ais gemeinsames Erbe im Grenzgebiet, (red.) G. Łopuszańska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Bielenia-Grajewska M. (2011a), Rola Internetu w komunikacji prowadzonej przez polskie lotniska (na przykładzie sytuacji kryzysowych spowodowanymi trudnymi warunkami atmosferycznymi), Pieniądze i Więź, 2 (51).
  • Bielenia-Grajewska M. (2011b), Polifoniczność kultury organizacyjnej i jej rola w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej firm, [w:] Ekonomiczne i społeczne problemy współczesnej gospodarki, red. J. Jaworski, Wyższa Szkoła Bankowa, Gdańsk.
  • Bielenia-Grajewska M. (2011c), Teaching business communication in a corporate environment, [w:] Issues in promoting multilingualism. Teaching-learning-assessment, (red.) H. Komorowska, FRSE, Warszawa.
  • Bielenia-Grajewska M. (2012), Komunikacja w zarządzaniu projektami - podejście systemowe, [w:] Zarządzanie Dziś i Jutro, (red.) M. Wyrzykowska-Antkiewicz, Wyższa Szkoła Bankowa, Gdańsk.
  • Bielenia-Grajewska M. (2013a), Intenational Neuromanagement, [w:] The Routledge Companion to International Management Education, (red.) D. Tsang, H.H. Kazeroony i G. Ellis, Routledge, Abingdon.
  • Bielenia-Grajewska M. (2013b), The Responsibilities of Social Networking Companies: Applying Political CSR Theory to Google, Facebook and Twitter, w: Communicating Corporate Social Responsibility: lessons from theory and practice, (red.) R. Tench, B. Jones i W. Sun, Emerald (w druku).
  • Bielenia-Grajewska M. (2013c), Metaphors and risk cognition in the discourse on food-borne diseases, w: Risk and Cognition, (red.) J.M. Mercantini i C. Faucher, Springer Verlag (w druku).
  • Bielenia-Grajewska, M. (2014), Social Network Analysis and Company Linguistic Identity, [w:] Encyclopedia of Social Network Analysis and Mining, (red.) R. Alhajj i J. Rokne, Springer (w druku).
  • Cavalli L. (2008), Conoscenza E Gestione. Come Valorizzare II Patrimonio Conoscitivo Aziendale, Edizioni Ledizioni Ledi Publishing, Mediolan.
  • Czarniawska B. (2010), Trochę inna teoria organizacji. Organizowanie jako konstrukcja sieci działań, Poltext, Warszawa.
  • Cacciari C. (1998), Why do we speak metaphorically? Reflections on the functions of metaphor in discourse and reasoning, w: Figurative Language and Thought, (red.) A.N. Katz, C. Cacciari, R.W. Gibbs i M. Turner, Oxford University Press, Nowy Jork.
  • Caruso E. (2005), Comunico, quindi esisto. L'importanza della comunicazione per la crescita dell'impresa, Tecniche Nuove, Mediolan.
  • Cushing S. (1997), Fatal Words: Communication Clashes and Aircraft Crashes, The University of Chicago Press, Chicago.
  • Dann G.M.S. (2002), The Tourist as a Metaphor of the Social World, [w:] The Tourist as a Metaphor of the Social World, (red.) G.M.S. Dann, CABI Publishing, Wallingford.
  • Duch W. (2008), Perspektywy neuromarketingu, w: Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, (red.) H. Mruk, M. Schneider, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.
  • Fichtner H. (2008), Unternehmenskultur im Strategischen Kompetenzmanagement, Gabler, Wiesbaden.
  • Fox R., Fox J. (2004), Organizational Discourse: A Language-ideology-power Perspective, Praeger Publishers, Westport, CA.
  • Giacconi P. (2011), Cera una volta. Un cantastorie in azienda, Franco Angeli s.r.l., Mediolan.
  • Henry J. (2001), Creativity and Perception in Management, SAGE Publications, Londyn.
  • Howard III J.W. (2008), Tower, Am I Cleared to Land? Problematic Communication in Aviation Discourse, Human Communication Research, 34.
  • Jarach D. (2005), Airport Marketing: Strategies to Cope with the New Millennium Environment, Aldershot, Ashgate Publishing Limited.
  • Kenning P., Plassmann H., Ahlert D. (2007), Applications of functional magnetic resonance imaging for market research, Qualitative Market Research: An International Journal, 10(2).
  • Klaas T., Klein J. (2005), Strategic Airline Positioning in the German low cost carrier (LCC) market, w: Strategic management in the aviation industry, (red.) W. Delfmann, H. Baum, S. Auerbach i S. Albers, Ashgate Publishing Limited, Aldershot.
  • Koch B., Budde S. (2005), Internalization strategies for airport companies, [w:] Strategic management in the aviation industry, red. W. Delfmann, H. Baum, S. Auerbach i S. Albers, Ashgate Publishing Limited, Aldershot.
  • Koch S., Deetz S. (1981), Metaphor analysis of social reality in organizations, Journal of Applied Communication Research, 9(1).
  • Mamzer H. (2003), Tożsamość w podróży. Wielokulturowość a kształtowanie tożsamości jednostki, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
  • Manzoni G.C., De Martin L. (2007), Benessere e cambiamento in azienda, Edizioni FAG Milano, Assagi (MI).
  • Molteni M., Devigli D. (2004), II cause related marketing nella strategia d'impresa, Franco Angeli, Mediolan.
  • Morgan G. (2006), Images of Organization, SAGE Publications, Ltd.: Thousand Oaks.
  • Righetti M. (2007), Organizzazione e progettazione formative, FrancoAngeli, Mediolan.
  • Shaw S. (2011), Airline Marketing and Management, Ashgate Publishing Limited, Farnham.
  • Small J., Harris C., Wilson E. (2008), A Critical Discourse Analysis of In-Flight Magazine Advertisements: The 'Social Sorting' of Airline Travellers?, Journal of Tourism and Cultural Change, 6(1).
  • Sullivan P., Girginer H. (2002), The use of discourse analysis to enhance ESP teacher knowledge: an example using aviation English, English for Specific Purposes, 21.
  • Tietze S., Cohen L., Musson G. (2003), Understanding Organizations through Language, SAGE Publications Ltd. Londyn.
  • Warren A., Bell M., Budd L. (2010), Airports, localities and disease: Representations of global travel during the H1N1 pandemic, Health & Place, 16 (4).
  • Kraków Airport im. Jana Pawła II http://www.krakowairport.pl/pl/
  • Lotnisko Chopina w Warszawie http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/lotnisko
  • Lotnisko w Lublinie http://www.airport.lublin.pl/
  • Lotnisko Warszawa/Modlin http://www.modlinairport.pl/
  • Lotnisko Zielona Góra http://lotnisko.lubuskie.pl/
  • Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice http://www.katowice-airport.com/
  • Port Lotniczy Bydgoszcz http://plb.pl/
  • Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy http://www.airport.gdansk.pl/
  • Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta http://lotnisko.lodz.pl/
  • Port Lotniczy Poznań-Ławica http://www.airport-poznan.com.pl/pl/
  • Port Lotniczy Wrocław http://airport.wroclaw.pl/
  • Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka http://www.rzeszowairport.pl/
  • Port Lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność http://www.airport.com.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.