PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 52 Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne | 159--172
Tytuł artykułu

Przyrodnicze i etniczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju potencjału turystycznego województwa podlaskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Natural and Ethno-Cultural Conditions for Development of the Tourism Potential of Podlaskie Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalny rozwój technik informatycznych spowodował, że nawet niewielki region turystyczny może nie tylko promować, ale także dystrybuować i prowadzić sprzedaż swojej oferty na całym świecie. Na współczesnym rynku turystycznym nasila się konkurencja, nie tylko w odniesieniu do przedsiębiorstw, ale również między regionami i krajami. Także rejon o lokalnej randze może współcześnie pełnić rolę międzynarodowego podmiotu turystycznego (np. Białowieski Park Narodowy). Na regionalny produkt turystyczny składa się koszyk dóbr i usług turystycznych, wytwarzanych przez oferentów w danej destynacji, zaspokajający kompleksowo potrzeby klientów w miejscu pobytu. Produkt wzbogacony, czyli otoczenie rdzenia i produktu rzeczywistego (infrastruktura turystyczna oraz paraturystyczna), tworzy wizerunek obszaru docelowego. Stanowi on znaczący instrument konkurencji. Województwo podlaskie posiada wiele atutów przyrodniczych i antropogenicznych, aby stać się regionem konkurencyjnym turystycznie w skali Europy. Posiada także liczne zabytki kultury i architektury materialnej, w tym sakralnej, wiele obiektów architektury ludowej oraz miejsca o dużym znaczeniu historycznym. Podlasie słynie również z bogatej obrzędowości, mającej charakterystyczne cechy folkloru obszarów pogranicza kulturowego. Przy odpowiedniej promocji region ten będzie przyciągał coraz liczniejszą populację krajowych i zagranicznych turystów.(fragment tekstu)
EN
In the podlaskie voivodeship there are substantial opportunities for development of tourism and recreation, due to the favourable natural and ethno-cultural conditions within that region. So far these opportunities have not been fully taken advantage of. Described in the article, the natural benefits of the region are highlighted by the natural beauty available, the diversity of flora and fauna and also the strong cultural heritage. These natural benefits are important factors to the dynamic tourism development of the region. Within this article we are given the factors for maximizing tourism development and the actions required to achieve this goal. Development conditions are analysed in a three-dimensional scheme using the natural and anthropogenic factors. In conclusion it was indicated that the development of the tourism potential of podlaskie voivodeship will allow the region to be competitive with other tourist friendly regions not only in Poland but also the rest of Europe.(author's abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku
  • Podlaski Urząd Wojewódzki
Bibliografia
  • H. Kiryluk, K. Michałowski, R. Ziółkowski, Uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki w województwie podlaskim, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok 2002
  • D. Frasunkiewicz, Jednostkowy i instytucjonalny wymiar wielokulturowości północno- -wschodniego pogranicza Polski w kontekście integracji z Unią Europejską, w: Pogranicza i multikulturalizm w warunkach Unii Europejskiej, tom II, red. K. Krzysztofek, A. Sadowski, UwB, Białystok 2004
  • Strategia rozwoju turystyki województwa podlaskiego do 2010 roku, red. B. Poskrobko, PB, Białystok 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361329

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.