PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 52 Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne | 193--207
Tytuł artykułu

Potencjał turystyczny uzdrowiska Świeradów-Zdrój

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Potential of Świeradów Zdrój Spa Resort
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwacja rynku turystycznego w Polsce pozwala zauważyć zachodzące na nim znaczące zmiany. Jedną z nich jest wzrost zainteresowania turystów ofertą uzdrowiskową, co powoduje, że wśród różnych rodzajów i form turystyki turystyka uzdrowiskowa charakteryzuje się bardzo dużymi perspektywami rozwoju. Zainteresowani ofertą uzdrowisk są nie tylko ludzie starsi, korzystający ze skierowań m.in. Narodowego Funduszu Zdrowia. Wśród nich znajdują się coraz częściej tacy, którzy nie wyobrażają sobie życia bez podróży turystycznych, nawet u jego schyłku. Zmieniają oni jedynie cele i kierunki podróżowania. Nowym segmentem rynku usług uzdrowiskowych są osoby w sile wieku, osoby, które jeszcze nie odczuwają żadnych dolegliwości ani nie cierpią na choroby, niemniej jednak są one coraz bardziej świadome upływu czasu i konieczności wczesnej dbałości o swoje zdrowie. Osoby te zaczynają systematycznie dbać o stan zdrowia w stosunkowo młodszym wieku niż poprzednie pokolenia. Do tego segmentu należą często ludzie w średnim wieku i młodzi, aktywni zawodowo, czasami bardzo zapracowani, przemęczeni i odczuwający stres, a jednocześnie dysponujący odpowiednio wysoką siłą nabywczą, umożliwiającą im korzystanie z bądź co bądź relatywnie drogich usług uzdrowiskowych. Płacą za nie wysoką ceną, ale jednocześnie żądają oferty wysokiej jakości usług.(fragment tekstu)
EN
Świeradów Zdrój is a classical example of a spa resort commune facing increasing competition. The hereby paper constitutes a case study, the objective of which is to analyze tourist potential of Świeradów Zdrój, both in a static and dynamic system. Such analysis required presenting tourist advantages of the commune (including spa resort oriented ones), tourism management, and also brief analysis of tourist traffic, as the background for presenting tourism potential components of the spa resort and to indicate growing interest in it from both the residents and foreign tourists. Information required for the study were collected based on Regional Data Bank resources subject to Central Statistical Office supervision, based on reviewing promotional materials and web sites of the town and entities functioning in the spa resort, as well as on the basis of analyzing strategic planning documents of Świeradów Zdrój.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J. Lichtarski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, albo jak organizować poznawanie świata, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002
  • R. Kincel, U szląskich wód, Oficyna Silesia, Racibórz
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.