PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne. Strategiczne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 55--69
Tytuł artykułu

Ochrona konsumenta w rządowym projekcie z 2009 roku nowelizacji ustawy o usługach turystycznych z 1997 roku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Protection in the 2009 Government Project of Amendment to 1997 Tourist Services Act
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych obowiązuje już prawie dwanaście lat i była wielokrotnie nowelizowana. Mimo to nadal nie realizuje ona w pełni jednego ze swoich najważniejszych celów, którym jest ochrona interesów konsumentów korzystających z usług turystycznych. Taki cel - w postaci lepszej ochrony konsumentów korzystających ze wskazanych usług - nie został wyraźnie postawiony przed rządowym projektem nowelizacji przywołanej ustawy, przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 27 października 2009 roku. Projekt ten, jako druk sejmowy nr 2506 z dnia 13 listopada 2009 roku, trafił do Sejmu i już 18 listopada ubiegłego roku i został skierowany do pierwszego czytania na posiedzeniu Sejmu. (fragment tekstu)
EN
The paper discusses the issues of consumer protection in the 2009 project of amendment to 1997 tourist services act. In Polish Parliament (Sejm) there are works in progress on the above project. The author proves that although this project did not aim at better protection of consumers using tourist services, it should result in better protection of tourists. However not all the proposed regulations deserve as a support from the point of view of consumer protection. (author's abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych, Dz.U. 2004, nr 223, poz. 2268 ze zm., tekst jednolity.
  • http://www.kprm.gov.pl/rzad/legislacja.
  • rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń, druk nr 2506 z 13 listopada 2009 r.
  • Sprawozdanie Stenograficzne z 55. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej w dniu 1 grudnia 2009 r., s. 63.
  • Biuletyn z posiedzenia Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki nr 3151/VI kad., 16 grudnia 2009 r., s. 1-3.
  • Założenia nowelizacji ustawy o usługach turystycznych (projekt) z dnia 21 maja 2008 r., opublikowany na stronach internetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki.
  • P. Cybuli z 17 listopada 2008 r. z wymienionej konferencji na stronie internetowej http://prawoturystyczne.wordpress.com.
  • P. Cybula, Umowa o imprezę turystyczną, Warszawa 2005, s. 18 i nast.
  • A. Grzesiek, Niedozwolone klauzule w umowach o imprezę turystyczną we wspólnotowym i polskim prawie ochrony konsumenta, Kraków 2008, s. 63 i nast.
  • K. Marak, Administracyjnoprawne warunki podejmowania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia biur podróży w świetle projektu nowelizacji ustawy o usługach turystycznych z 25 marca 2009 r., [w:] Transformacje prawa turystycznego, red. P. Cybula, Kraków 2009, s. 89.
  • Umowy gospodarcze. Zagadnienia wybrane, red. J. Gospodarek, Warszawa 2009, s. 319.
  • P. Cybula, Zabezpieczenie finansowe organizatorów turystyki - teoria a praktyka, "Rynek Podróży" 2008, nr 8-9, s. 40-41.
  • k J. Gospodarek, Prawo w turystyce, Warszawa 2007, s. 131.
  • P. Cybula, Umowa o imprezę turystyczną w praktyce biur podróży, [w:] Prawo w praktyce biur podróży, red. P. Cybula, Warszawa 2006, s. 130
  • Reklamacja w praktyce biur podróży, "Rynek Podróży" 2005, nr 3.
  • Termin odpowiedzi na reklamację klienta, "Rynek Podróży" 2006, nr 3.
  • R. Flejszar, K. Gajda-Roszczynialska, Postępowanie reklamacyjne w sprawach dotyczących imprez turystycznych w projekcie nowelizacji ustawy o usługach turystycznych.
  • J. Gospodarek, Prawo w turystyce i rekreacji, Warszawa 2007, s. 230.
  • M. Nesterowicz, Prawo turystyczne, Warszawa 2009, s. 103-104.
  • J. Raciborski, Kierunki nowelizacji ustawy o usługach turystycznych w zakresie przewodnictwa turystycznego i pilotażu wycieczek, [w:] Jakość usług w pilotażu i przewodnictwie, Materiały z IV Forum Pilotażu i Przewodnictwa, Kraków 2009, s. 13.
  • G. Sibiga, Podstawy prawne komunikacji elektronicznej w relacjach obywatel - organ administracji publicznej (od informacji do transakcji), [w:] Informacja prawna a prawa obywatel, red. K. Grajewski i J. Warylewski, Sopot 2006, s. 98 i nast.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.