PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne. Strategiczne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 83--91
Tytuł artykułu

Planowanie strategiczne rozwoju turystyki w regionie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Planning of Tourism Development in the Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz z adaptacją zasad zarządzania strategicznego na potrzeby regionów pojawiła się potrzeba opracowywania i wdrażania odpowiednich strategii rozwoju w zakresie turystyki. W warunkach gospodarki rynkowej i silnej konkurencji podejście strategiczne stało się istotnym czynnikiem warunkującym rozwój, również w ujęciu terytorialnym. Planowanie strategiczne pozwala na tworzenie warunków do rozwoju atrakcyjnych produktów turystycznych w już istniejących i potencjalnych regionach turystycznych, które mogą podnieść konkurencyjność obszaru. Aktywność władz lokalnych i regionalnych w ujęciu długoterminowym jest niezbędnym warunkiem rozwoju turystyki na danym obszarze. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie procesu i znaczenia budowania planów strategicznych na poziomie regionalnym. Turystyka jest dla wielu obszarów głównym kierunkiem rozwoju społeczno-gospodarczego. Budowa strategii pozwala na efektywniejsze wykorzystanie potencjału oraz uniknięcie wielu błędów, które w przestrzeni często są nieodwracalne. (fragment tekstu)
EN
Along with an adaptation of the principles of strategic management for the touristic region, there is a need to develop and implement appropriate development strategies. In a market economy and strong competition, the strategic approach has become an important factor in the development, also in terms of territory. Strategic planning allows to create attractive conditions for the development of tourism products in existing and potential tourist areas, which may improve the competitiveness of the area. Activity of local and regional authorities in the long term is a necessary condition for the development of tourism in the area. (author's abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, PWE, Warszawa 2005, s. 334-335.
  • E. Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, H. Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004, s. 11.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001, s. 13.
  • A. Stabryła, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków 2000, s. 39.
  • J. Machaczka, Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, PWN, Warszawa 1998, s. 100.
  • K. Fonfara, M. Gorynia, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000, s. 13.
  • D. Szostak, Strategie rynkowe w turystyce, [w:] Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2005, s. 184-185.
  • Regionalne aspekty rozwoju turystyki, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa- Poznań 1999, s. 127.
  • H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999, s. 150-160.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.