PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 56 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie. | 169--181
Tytuł artykułu

Rola produktów regionalnych i tradycyjnych w kształtowaniu tożsamości regionu (na przykładzie woj. podkarpackiego)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Regional and Traditional Products in Shaping Region's Identity (on the Example of Podkarpackie Voivodeship)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawą wyróżnienia regionów w zglobalizowanym i wystandaryzowanym świecie okazują się produkty regionalne i tradycyjne. Chcąc dokonać porównawczej oceny w tym względzie na przestrzeni lat 2005-2009 w Polsce i w przekroju województw, posłużono się danymi, pozyskanymi w Departamencie Rolnictwa i Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie oraz publikowanymi przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego. Uznając, że pożądany proces zgłaszania kolejnych wniosków powinien być stymulowany, wśród 12 właścicieli firm, posiadających w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi łącznie 31 wyrobów zarejestrowanych jako produkty tradycyjne, przeprowadzono pogłębione wywiady, pozwalające określić instytucje w największym stopniu wspierające żmudny proces rejestracji, priorytetowe obszary udzielanej pomocy również na etapie promocji produktów tradycyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Regional and traditional products turn out to be the basis of differentiation of regions in a global and standardized world. The data gained in the Department of Agriculture and Environment of Marshal Office in Rzeszów as well as data published by Polish Chamber of Regional and Local Product were used to accomplish a comparative analysis in this range in years 2005-2009 in Poland and in voivodeship section. Taking into consideration a fact, that desirable process of submitting consecutive proposals should be stimulated, in-depth interviews were conducted among 12 firm owners, having all together 31 registered products in Ministry of Agriculture and Rural Development as traditional products, to define institutions, which to a largest degree support laborious process of registration, preferential areas of help granted either on the level of promotion of traditional products.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • S. Makarski, Istota wartości produktu, w: Zarządzanie marketingowo-logistyczne w tworzeniu wartości produktu, red. S. Makarski, Prace Naukowe Wydz. Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Monografie i Opracowania nr 7, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2010, s. 17.
  • W. Kuźniar, Produkty lokalne, regionalne i tradycyjne a wizerunek badanej jednostki, w: Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną (na przykładzie woj. podkarpackiego), Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Monografie i Opracowania nr 5, Rzeszów 2009, s. 133.
  • B. Jałowiecki, Rozwój lokalny. Rozwój regionalny, "Samorząd Terytorialny" 1989, t. 16, s. 344-345.
  • J. Parysek, Podstawy gospodarki lokalnej, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 1997.
  • P. Starosta, Poza metropolią. Wiejskie i pozamiasteczkowe zbiorowości lokalne a wzory porządku makrospołecznego, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1995.
  • A. Kotala, Problemy i perspektywy przebudowy wsi i rolnictwa w Małopolsce, Zeszyty Naukowe nr 241, Kraków 1998, s. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361467

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.