PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 56 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie. | 257--269
Tytuł artykułu

Wpływ promocji produktów krajowych na zachowania konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of Promotion of Domestic Products on Behaviours of Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z rozwijającym się procesem globalizacji i napływem zagranicznych towarów na rynek wśród konsumentów można zaobserwować postawy narodowe, powodujące preferowanie produktów krajowych. Promocja jest najskuteczniejszym instrumentem oddziaływania na motywy postępowania konsumentów preferujących towary rodzimej produkcji. Informacja o kraju pochodzenia powinna być wyeksponowana na opakowaniu. Najbardziej pomocną formą promocji odwołującą się do zachowań etnocentrycznych są znaki polskie umieszczane na produktach.(abstrakt oryginalny)
EN
As a result of the developing process of globalisation and the inflow of foreign products into the market, we may observe national attitudes among consumers, causing the preference of domestic products. Promotion is the most effective instrument of influencing the consumers' behaviour motifs relying on preferring domestic products. Information of the country of origin shall be exposed on the packaging. The most helpful form of promotion referring to ethnocentric behaviours are Polish marks placed on the products.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Przemiany we współczesnej gospodarce światowej, red. E. Osiewicz, PWE, Warszawa 2006.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie, "Marketing i Rynek" 2001, nr 3, s. 10.
  • K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  • A. Szromnik, Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju, "Marketing i Rynek" 1998, nr 11, s. 12.
  • A. Figiel, Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa 2004.
  • M. Drzazga, Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  • K. Szydzińska, Promocyjna strzecha, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 4, s. 10.
  • K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska, Marketing wobec wyzwań współczesności, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marka - trendy i kierunki rozwoju, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 510, Ekonomiczne Problemy Usług nr 25, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 103.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361673

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.