PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 54 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku | 67--77
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów na rynku artykułów żywnościowych i nieżywnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Behavior on the Food and Non-Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest poznanie, jakie czynniki wpływają na konsumenta w procesie dokonywania zakupów na rynku artykułów Ŝywnościowych i nieŜywnościowych. Przedsiębiorstwa muszą wziąć pod uwagę wiele czynników, m.in. ekonomiczne, społeczne, psychologiczne. Obecnie można zaobserwować działania podejmowane przez firmę pod wpływem zachowań konsumentów. Analiza zachowań konsumenta pozwoli przewidzieć jego zachowania w przyszłości. Zarządzanie przedsiębiorstwem jest trudne na rynku artykułów żywnościowych i nieżywnościowych i wymaga zastosowania odpowiedniej wiedzy, metod i instrumentów marketingu.(abstrakt autora)
EN
The objective of this paper is to learn what factors influence consumer purchases during their decision processes on the food and non-food market. The company has to take into consideration many determinants influencing consumer behavior, e.g. economic, social and psychological. Nowadays, one can observe actions undertaken by companies which are the result of consumer behavior. The analysis of customer behaviour should predict his behaviour in the future. Management of companies on the food and non-food market is very difficult and requires knowledge of rules, methods and marketing instruments(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Zachowania konsumenckie, red. W. Patrzałek, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław 2002
  • P. Łukasik, Marketing w handlu detalicznym produktami spożywczymi. Wybrane aspekty zachowań nabywców, Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2008, s. 10; Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, red. M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001
  • M. Sławińska, Kompendium wiedzy o handlu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008,
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003,
  • B. Borusiak, Merchandising, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009
  • R. Hansen, T. Duchtscher, An Empiricial Iinvestigation, "Jurnal of Retailing" 1977, Winter w: M. Bartosik-Purgat, Wybór miejsca dokonywania zakupów, "Handel Wewnętrzny" 2007, nr 3
  • L. Witek, Merchandising w małych i duŜych firmach handlowych. Teoria i praktyka, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2007
  • A. Olejniczuk-Merta, Rynek młodych konsumentów, Wyd. Difin, Warszawa 2001,
  • M. Zboralski, Nazwy firmy i produktów, PWE, Warszawa 2000, s. 31, w: R. Matysik-Pejas, Rola marki w procesie kształtowania lojalności nabywców produktów żywnościowych, "Handel Wewnętrzny", Konsument a rynek. Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, red. S. Makarski, numer specjalny, czerwiec 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.