PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Regionalne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 127--136
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku miasta o funkcji turystycznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Shaping the Image of the Tourist Destination
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dzisiejszych czasach turystyka jest jednym z najważniejszych sektorów przyczyniających się do wzrostu gospodarczego krajów. Wpływa ona na wzrost dochodów społeczeństwa, na zwiększenie zatrudnienia, a także oddziałuje na inne sektory gospodarki, powiązane bezpośrednio i pośrednio z branżą turystyczną. Ponadto, co jest rzadko podkreślane w literaturze, turystyka generuje większe zainteresowanie inwestorów danym miastem/regionem, a także przyczynia się do napływu nowych mieszkańców. (fragment tekstu)
EN
(auMost communities and places are actively seeking to increase their share in the tourism industry. Tourism not only produces jobs and income, but more subtly generates spin-off decisions regarding business locations or new residents. On the other hand, new demographic, socioeconomic and technological tendencies, as well as high competition among tourist destinations have recently been identified in tourism. In this sense, it should be emphasized that destinations compete based on their perceived images relative to competitors in the marketplace. Consequently, it is necessary to develop a positive image of the tourist destination in target markets to achieve a real competitive advantage. In this context the aim of this paper is describing the main elements of market orientation at management of the image of tourist destination. thor's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Ph. Kotler, Ch. Asplund, I. Rein., D.H. Haider, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Prentice Hall, London 1999, s. 202.
  • H. San Martin, I.A. Rodriguez del Bosque, Exploring the cognitive-affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation, "Tourism Management" 2008, Vol. 29, s. 263-277.
  • N.G. Espelt, J.A. Benito, The social construction of the image of Girona: a methodological approach, "Tourism Management" 2005, Vol. 26, s. 777-785.
  • A. Łuczak, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2000, nr 10, s. 46.
  • E. Glińska, Socjologiczna i marketingowa koncepcja tożsamości miasta, [w:] Obywatelstwo i tożsamość, red. M. Bieńkowska-Ptasznik, K. Krzysztofek, A. Sadowski, UwB, Białystok 2006, s. 276.
  • A. Stanowicka-Traczyk, Bariery w budowaniu tożsamości miasta, "Marketing i Rynek" 2007, nr 4, s. 15.
  • R. Govers, F. Go, Place Branding. Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Polgrave Macmillan, NY 2009, s. 49.
  • S. Anholt, Foreword, "Journal of Brand Management" 2002, (Special Issue: Nation Branding), 9 (4-5), April, s. 229-239.
  • J. Gnoth, Leveraging Export Brands Through a Tourism Destination Brand, "Journal of Brand Management" 2002, (Special Issue: Nation Branding), 9 (4-5), April, s. 262-280.
  • A. Beerli, J.D. Martin, Tourists' characteristics and the perceived image of tourists destinations: a quantitative analysis - a case study of Lanzarote, Spain, "Tourism Management" 2004, No. 25, s. 623-636.
  • P. Van Ham, Place Branding: The State of the Art, "The Annals of the American Academy of Political and Social Science" 2008, 616 (1), s. 126-149.
  • A. Stanowicka-Traczyk, Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, "Studia Regionalne i Lokalne" 2007, nr 3 (29), s. 55.
  • R. Govers, F. Go, Place Branding..., op.cit., za: T.B.J. Noordman, Cultuur in de Citymarketing, The Hague, Elsevier/Reed Business Publications, 2004, s. 50.
  • A. Gołębicka, M. Musioł, Miasto jako marka, "Marketing w Praktyce" 2009, nr 1 (131).
  • E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 140.
  • H. Kiryluk, Działania powiatów i gmin na rzecz rozwoju turystyki na obszarach przyrodniczo cennych, [w:] Zarządzanie turystyką na obszarach przyrodniczo cennych, red. B. Poskrobko, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Białystok 2005, s. 212-228.
  • M. Czornik, Promocja miasta, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2005, s. 94-95.
  • Ch. Ching-Fu, T. DungChun, How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions? "Tourism Management" 2007, Vol. 28, s. 1115-1122.
  • M. Kavaratzis, G.J. Ashworth, City branding: an effective assertion of place identity or a transitory marketing trick?, "Journal of Economic and Social Geography" 2005, Nov., Vol. 96, Issue 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.