PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 54 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku | 299--309
Tytuł artykułu

Możliwości wykorzystania teorii marketingu relacji w hotelarstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Possibilities of using the Theory of Relationship Marketing in Hospitality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie istoty marketingu relacji i możliwości wykorzystania go w hotelarstwie. W artykule omówiono narzędzia wykorzystywane w tworzeniu pozytywnych i trwałych relacji. Szczególną uwagę zwrócono na programy lojalnościowe i ich rolę w kształtowaniu relacji z klientem(abstrakt autora)
EN
The paper aims to show the essence of relationship marketing and the possibilities of using it in the hospitality. The paper discusses the tools used to create positive and lasting relationships. Particular attention was paid to the loyalty programs and their role in shaping the customer relationship(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
autor
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
  • H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2007,
  • F. Buttle, Relationship Marketing, Paul Chapman Publishing Ltd, London 1996
  • E.K. Geffroy, Clienting, Placet, Warszawa 1993,
  • J. Egan, Relationship Marketing, Pearson Education Inc., Upper Saddle River 2008
  • Marketing usług, red. J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005
  • R. Palmer, A. Lindgreen, J. Vanhamme, Relationship Marketing: School of thought and future research directions, "Marketing Intelligence&Planning" 2005, No. 3, za Marketing partnerski. Stan obecny i wyzwania na przyszłość, "Marketing i Rynek" 2005, nr 10
  • E. Gummeson, Total Relationship Marketing, Butterworth-Heinemann, Burlington 2008
  • R.D. Reid, D.C. Bojanic, Hospitality Marketing Management, John Wiley&Sons, Inc., Hoboken 2009,
  • Z. Waśkowski, Zastosowanie marketingu partnerskiego na rynku B2B, "Marketing i Rynek" 2006, nr 6,
  • Efektywność marketingu, red. W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2005
  • M. Ali, Marketing i public relations w małej firmie, Helion, Gliwice 2009
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004
  • M. Mitręga, Marketing relacji. Teoria i praktyka, Cedewu, Warszawa 2008
  • M. Rese, A. Soellner, B.P. Utzig, Relationship Marketing, Springer Verlag, Heidelberg 2003
  • M. Trejtowicz, Wciągnąć klienta w dialog, "Marketing w Praktyce", maj 2007, numer 111
  • Zarządzanie relacjami w usługach, red. K. Rogoziński, Difin, Warszawa 2006,
  • B.V. Looy, P. Gemmel, R. Dierdonck, Services Management, Pearson Education, Upper Saddle River 2003
  • K. De Wulf, G. Odekerken-Schroeder, D. Iacobucci, Investments in Consumer Relationships: A Cross- Country an Cross-Industry Exploration, "Journal of Marketing" 2001, nr 65
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.