PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 55 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach | 349--359
Tytuł artykułu

Dążenie do społecznej odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego jako szansa na powodzenie przedsiębiorstw na rynku lubelskim

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Aspirations to Social Responsibility Towards Natural Environment as a Chance for the Success of Enterprises on the Lublin Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, rozumiana jako dobrowolne uwzględnianie aspektów społecznych i ekologicznych w działaniach biznesowych oraz w kontaktach z interesariuszami, stała się pojęciem powszechnie znanym w Polsce. Umiejętne przekazywanie informacji na temat proekologicznych działań przedsiębiorstwa w istotny sposób wpływa na wizerunek organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility that is understood as a voluntary taking into consideration the social and ecological aspects in business actions and contacts with stakeholders, has become a concept that is commonly known in Poland. The correct passing on information on green business activities substantially, significantly affects the image of the organization.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • M. Gagacka, Etyczna i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w dobie globalizacji, w: Teoria i praktyka ekonomii a konkurencyjność gospodarowania, red. E. Frejtag-Mika, Difin, Warszawa 2006, s. 245.
  • W.B. Werther, D.B. Chandler, Strategic Corporate Social Responsibility Stakeholders In a Global Environment, Sage Publications, Inc., 2006.
  • Przedsiębiorstwo Fair Play - praktyczny wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu od 1998 roku, "Gazeta Prawna" z 16 listopada 2006, s. C3.
  • M. Bąk, P. Bednarz, P. Kulawczuk, R. Rataj, A. Szcześniak, P. Zając, Analiza korzyści ekonomicznych ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w polskich przedsiębiorstwach. Streszczenie i wnioski, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2006.
  • Ph. Kotler, N. Lee, Corporate Social Responsibility. Doing the most good for your company and your cause, John Wiley&Sons, inc., Hoboken, New Jersey 2005.
  • W. Pomykało, Strategia Public Relations, "Personel" 1995, nr 6(9), s. 10.
  • J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
  • W. Macierzyński, M. Macierzyński, Społeczna odpowiedzialność public relations w nowych krajach Unii Europejskiej, w: Polska w Unii Europejskiej Wstępny bilans członkostwa, red. J. Misala, Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom 2006, s. 558.
  • A. Lewicka-Strzałecka, W poszukiwaniu nowych instrumentów społecznej legitymizacji firmy, w: Kontrowersje wokół marketingu - tożsamość, etyka, przyszłość, red. L. Garbarski, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, Warszawa 2004, s. 236.
  • C. Smith, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review Polska, 2007.
  • CSR po polsku. Lepsza strona biznesu, "Newsweek" z 1.06.2008, s. 56.
  • M. Burchard-Dziubińska, Ekologiczne i ekonomiczne aspekty restrukturyzacji przemysłu, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 1998.
  • P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • M. Burchard-Dziubińska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w ochronie środowiska, w: Społeczna odpowiedzialność organizacji gospodarczych, red. J. Sosnowski, Kieleckie Wydawnictwo Edukacji Ekonomicznej, Kielce 2008, s. 130.
  • A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.